Urkalkat strålben

break_a_leg

Trådstartare
Någon som kan berätta mer om detta?

Det är väl en av de "krämpor" jag inte har någon som helst erfarenhet av. En person jag pratade med ansåg att det inte var så mycket att bry sig om, själv är jag ju mer fundersam...

Sv: Urkalkat strålben

vad det betyder för just strålbenet vet jag ej, men en urkalkning av skelett känns inte, ger "bara" en försvagning. Sen kan man ju fundera på VARFÖR den fått sin urkalkning...Det kanske gör/gjort ont??

Min har urkalkade hovben pga felbelastning av hoven (felskoning) Han hade ont i hovarna (hovbens inflammation) innan orsaken till problemet tagits bort. Nu har han inte ont men är fortf urkalkad i benet om du förstår..? och han fungerar bra och är glad trots detta.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 100
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
414
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 419
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka