urinvägsinflammation??

I

isfrida

jag misstänker att min gammel-katt har urinvägsinflammation för att katten går till "toaletten" men inget kommer eller mycket lite. han gör detta hela tiden. han har haft så här fler än en gång förut och vill veta om man kan göra något åt det hemma själv utan att gå till veterinär??
Snälla hjälp mig! Jag vill veta vad alla tycker:)
Tack från isfrida.

Sv: urinvägsinflammation??

Om det inte kommer någon urin alls eller bara väldigt lite måste katten till veterinären. Urinblåsan kan spricka om den fylls med för mycket urin!

När katten väl har fått problem är det inte mycket man kan göra utan veterinärhjälp. Det brukar behövas antiinflammatorisk medicin och ibland antibiotika.

Du måste omedelbart till weterinären med din katt. Det finns stor risk att den har ett urinstopp, antingen orsakat aw swullnad pga inflammation eller - wilket är ännu wärre - urinsten. Oawsett orsak är det ett liwshotande tillstånd och du bör inte ens wänta till morgondagen.

okej tack! jag har varit i kontakt med veterinär nu och hoppas allt blir bra:)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
933
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 904
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 778
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama