Urinvägsinfektion

proxygirl555

Trådstartare
Min söta kisse har haft väldigt jobbigt med sina urinvägsinfektioner. Sist nu så visade sig att hon inte hade ngr bakterier, utan mkt blod o kristaller. Hon har nu fått gå på ett specialfoder för detta. Hon har väldiga problem med det. Kan ni komma på ngn orsak till att dessa uppkommer hela tiden?
 
Sv: Urinvägsinfektion

Vad har hon ätit för foder? Fodret påverkar ju urin-pH och fel urin-pH i kombination med hög förekomst av vissa mineraler kan leda till kristallbildning. För lågt vätskeintag kan också bidra.

Långvarig stress sägs kunna orsaka inflammation i urinvägarna och det lär ju kunna bidra till en dålig miljö som kan medverka till kristallbildning.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Ajda
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp