• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 11 405
Sv: Urinsten

Fast en katt (de flesta däggdjur) kan klara sig bra på rent ut sagt dålig mat väldigt länge utan att uppvisa några som helst symptom på sjukdom så jag tycker inte att det faktum att en katt klarat sig på en viss typ av mat är detsamma som att den maten skulle vara bra för katten. Mina katter klarade sig bra på torrfoder, men de är helt andra katter idag. Jag (och andra runt omkring mig) tyckte ju att katterna tog sig bra på torrfodret, de var i toppform. Trots att de "mådde så bra" av torrfodret fick de ett rejält uppsving i allmäntillstånd och aktivitetsnivå när jag gick över till hemgjord mat.

Även om en katt verkligen skulle vara i toppform när den äter torrfoder, hur mår katten om några år efter att den ätit mat som inte alls är anpassad för dess kropp? Är det felaktig utfodring som slutligen får njurarna att ge upp, det som gör att katten dör 12 år gammal istället för som 20-åring... eller gör det ingen skillnad alls?

Liknande trådar

Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
871
Senast: Tualma
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 167
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka