What? Det har jag förträngtDet var faktiskt en sån vinter för tre(?) år sedan. På riktigt. I Skåne. @lady_vip
Jo, men då bodde jag i Malmoe, så då drömde jag bara om snöröjning en hel vinter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
What? Det har jag förträngtDet var faktiskt en sån vinter för tre(?) år sedan. På riktigt. I Skåne. @lady_vip
Den vintern var helt underbar med snö som låg från november och ända in på vårkanten. Torrt och fint, var det; helt fantastiskt och så ljust. Vintern därpå undrade jag vem som släckt lampan och om det verkligen skulle vara så mörkt.What? Det har jag förträngt
Jo, men då bodde jag i Malmoe, så då drömde jag bara om snöröjning en hel vinter
Du har nog rätt i det där. Fast jag vill inte ha det såDen vintern var helt underbar med snö som låg från november och ända in på vårkanten. Torrt och fint, var det; helt fantastiskt och så ljust. Vintern därpå undrade jag vem som släckt lampan och om det verkligen skulle vara så mörkt.
Läste nyss på Aftonbladet att det är så varmt att mördarsnigeläcklena vaknat ur vinterdvalan och kryper upp ur marken igen på olika ställen i landet
Fästingarna frös ju aldrig ihjäl förra vintern, så vi får verkligen hoppas att det blir kallt i år.Här har de aldrig gått och lagt sig. Jag ser sniglar hela tiden.
De där jättestora vita, med hus på ryggen, verkar dock ha somnat.
Vintern därpå undrade jag vem som släckt lampan och om det verkligen skulle vara så mörkt.
Fästingarna frös ju aldrig ihjäl förra vintern, så vi får verkligen hoppas att det blir kallt i år.
Nu är jag ju äkta inföding, men jag vänjer mig ändå inte. Det är inte i Norrland de behöver ljusterapi för att överleva vintern, det är vi som behöver det!Det är det som är det värsta med Skånehelvetet. Kol. Svart.
Vad hjälper det att solen är uppe längre här nere, när den dels är dold bakom molnen hela tiden, och det lilla ljus som ändå tränger igenom sugs upp direkt av leran!? Och när solen går ner är det som om någon dragit en säck över huvudet på en.
Det är det som är det värsta med Skånehelvetet. Kol. Svart.
Äsch, en värsting-pannlampa löser det mesta, det är en av de bästa investeringar jag gjort i mitt liv.
Däremot vill jag INTE skotta snö. Jag vill inte att hästarnas och hönsens vattenbaljor ska förvandlas till isklumpar varje dag. Jag vill inte vara rädd att vattenledningarna fryser. Jag VILL INTE skrapa rutor på bilen och sopa fram den under ett snöberg (åh jag hatar det så genuint). Jag vill inte vada fram i snö på mina fina icke skottade grusvägar när jag ska ut och kvällsjogga. Jag vill inte förfrysa mig för att jag inte ids/kan värma upp huset ordentligt. Jag vill inte heller brodda och snösula och all sån skit för att kunna rida. Jag vill kunna börja peta ner fröer i jorden i februari, utan någon tjäle och snö.
Det enda jag egentligen vill (som innefattar konceptet vinter/snö) är att åka längdskidor, men jag är beredd att låta de där skidorna bara stå så länge de fungerar som min sköld mot vinter och kyla och snö och is. Så jag tar gegga, blåst och mörker anytime. Till och med några sniglar och sånt mög. Bara jag slipper den där eländiga vintern. /stolt medlem i Vinterns Ovänner
Vi är verkligen genuint olika folkslag!
Inte för att nåndera finns att tillgå här, men jag vet ju vad som hade varit mitt solklara val! För övrigt ser det ut att vara några skumma typer med på den övre bilden. Zombies?Eller hur, folk är så konstiga!
Välja detta
framför detta??
Inte för att nåndera finns att tillgå här, men jag vet ju vad som hade varit mitt solklara val! För övrigt ser det ut att vara några skumma typer med på den övre bilden. Zombies?
Äsch, en värsting-pannlampa löser det mesta, det är en av de bästa investeringar jag gjort i mitt liv.
Däremot vill jag INTE skotta snö. Jag vill inte att hästarnas och hönsens vattenbaljor ska förvandlas till isklumpar varje dag. Jag vill inte vara rädd att vattenledningarna fryser. Jag VILL INTE skrapa rutor på bilen och sopa fram den under ett snöberg (åh jag hatar det så genuint). Jag vill inte vada fram i snö på mina fina icke skottade grusvägar när jag ska ut och kvällsjogga. Jag vill inte förfrysa mig för att jag inte ids/kan värma upp huset ordentligt. Jag vill inte heller brodda och snösula och all sån skit för att kunna rida. Jag vill kunna börja peta ner fröer i jorden i februari, utan någon tjäle och snö.
Det enda jag egentligen vill (som innefattar konceptet vinter/snö) är att åka längdskidor, men jag är beredd att låta de där skidorna bara stå så länge de fungerar som min sköld mot vinter och kyla och snö och is. Så jag tar gegga, blåst och mörker anytime. Till och med några sniglar och sånt mög. Bara jag slipper den där eländiga vintern. /stolt medlem i Vinterns Ovänner
jag har åkt skoter på påsken varje år sedan jag blev ihop med särbon
Jag brukar börja med säsongens havsbad strax efter påsk. Samt förväntar jag mig att vara i full gång med trädgårdsprojekt och odlingar vid den tiden. Nej. Jag ska verkligen verkligen inte flytta till Norrland. Någonsin. En (1) natt på ishotellet finns dock på min bucket list, sedan får det vara nog!
Men det är fint att det finns människor som trivs med sådant som vinter. Det ser vackert ut - på bild.