Upptäckt missfall vid första ultraljudet...

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kelly

Finns de någon här som fått reda på att fostret är dött vid första ultraljudet?
Vilken vecka var du i? Vet du varför fostret var dött? Vad hände lixom efteråt, vad gjordes för att fostret skulle "komma ut"?
 
Sv: Upptäckt missfall vid första ultraljudet...

Ja det hände mig i februari förra året. Jag hade gjort ICSI och gjorde därför ett tidigt ultraljud i vecka 6 och där konstaterades det att embryot dött bara ett par dagar tidigare. Hinnsäcken hade precis börjat kollapsa. Eftersom mina hormonvärden var rätt stabila och säcken faktiskt ökade i storlek under följande vecka, och sen för att läkaren helst ville att jag skulle blöda ut det (men det hände aldrig) så fick jag gå med det i tre veckor innan det gjordes en skrapning.
 
Sv: Upptäckt missfall vid första ultraljudet...

Ja.

Vintern 2004 blev jag gravid.
Under UL, ungefär januari 2005 upptäcktes missfallet.
Jag var väl i vecka 17-18 eller nåt då, när man gör det rutinmässiga UL.
Man hittade då inget utvecklat foster utan en "liten klutt".
Fostret hade dött tidigare (ingen vet när), krympt med tiden och blivit kvar. Kroppen fortsatte vara gravid, dvs jag mådde illa, hade foglossning...
Samma kväll, efter UL, började jag att blöda...som en riklig mens.
Några dagar senare var vi inbokade på en skrapning.
Skrapningen gick bra och man konstaterade att allt såg bra ut, dvs ett normalt missfall.
 
Sv: Upptäckt missfall vid första ultraljudet...

Dom upptäckte mitt missfall när jag var i runt vecka 9. Var på ett ul för att jag hade bestämt mig för att göra abort. Då såg dom att det var ett pågåene missfall och att fostret hade varit dött i cirka 2-3 veckor.

Läkarna vägrade låta mig genomgå en skrapning fast jag hade en 9 månaders kille hemma. Under 2 veckors tid så fick jag lämna bort Dominic på dagarna (som tur var så hade kompisen semester), fick käka starka värktabletter och bara sova. Det fullkomligt bara forsade i 2 veckors tid. På återbesöket veckan efter så hade mitt järnvärde sjunkit drastiskt och dom fick sätta in akutdropp med järn.
 
Sv: Upptäckt missfall vid första ultraljudet...

Ursh, det är en av mina riktiga mardrömmar när det gäller graviditeten. Sambons syster var med om det i våras. :cry:
 
Sv: Upptäckt missfall vid första ultraljudet...

Inte första men tredje... Gjort ivf (icsi) fick en blödning i v 5, sågs ingenting på vul (på akuten), helt inställd på att det var "kört". Nytt vul på kliniken i v 7, döm om vår förvåning då fostret fanns hjärtat slog! Då jag trots allt var ganska hispig så fick jag göra nytt vul i v 11 och DÅ var fostret dött, hade hänt ett par veckor innan trodde dom. Väldigt knäckande, speciell som det hände en knapp månad innan vårt bröllop...
 
Sv: Upptäckt missfall vid första ultraljudet...

Har haft två missfall det ena upptäcktes i v.11 men hade redan dött i v.7 .
Jag tyckte det var jättejobbigt för den magiska gränsen v. 12 var ju nästan nådd. (Risken för missfall minskar markant efter den veckan) Åkte in till akuten pga blödning och sedan kom det ut av sig själv så jag slapp bli skrapad. Lyckligtvis blev jag gravid igen efter någon månad.
 
Sv: Upptäckt missfall vid första ultraljudet...

Ja, det hände mig i januari -01. Jag var på u-ljud i v.8 hos min läkare (gick på hormonbehandling) och fostrets hjärta slog inte. Min läkare gjorde en skrapning med det samma så att jag slapp gå omkring och må illa i onödan. Det var tungt, men som tur var blev jag gravid igen bara ett par månader senare. Och den gången gick allt bra, trots att jag då hade en massa blödningar och trodde att jag skulle få missfall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Inte_Ung
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 901
Senast: manda
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 347
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp