matildadahlgren
Trådstartare
Jag har en katt som fyller ett år i slutet av Maj. Idag när han kom in efter en heldag ute så gick han direkt och la sig, i vanliga fall brukar han alltid springa upp på övervåningen för att äta. Han låg och sov någon timme och sen satte jag mig ner för att klappa lite på honom, då kom jag åt hans ena framben och han skrek direkt. Då märkte jag att benet var nästan dubbelt så tjockt som det brukar vara och han hade jätte ont. Vi misstänker att det eventuellt skulle kunna vara ett ormbett eller liknande, så vi ringde till veterinär och de sa att vi skulle kolla efter ingångshål efter tänder. Vi tror att vi kanske kan ha hittat två, men är inte helt säkra då de var väldigt små, så det är svårt att identifiera vad det är för något.
Han ligger bara och sover (vilket jag har läst att det är bra om han har blivit ormbiten) Han både äter och dricker, men är inte lika entusiastisk och glad som han normalt brukar vara.
Är det någon som har någon tanke om vad som kan ha hänt, och vad vi borde göra?
Tacksam för svar!!
Han ligger bara och sover (vilket jag har läst att det är bra om han har blivit ormbiten) Han både äter och dricker, men är inte lika entusiastisk och glad som han normalt brukar vara.
Är det någon som har någon tanke om vad som kan ha hänt, och vad vi borde göra?
Tacksam för svar!!