Uppsvälld mage på gerbil...

pinky

Trådstartare
Vår kvarvarande gerbil (den andra dog i vintras) har nu börjat visa att hon är gammal även hon. Fast inte på annat vis än att hon blir mer och mer silvergrå än svart... :)

Men... Sedan en vecka tillbaka har hon blivit uppsvälld om magen. Hon är inte fet, utan magen är hård och känns inte alls bra. Hon är pigg och glad och äter, dricker och bajsar.
Vad kan det vara? Jag tycker hon blir större och större för varje dag... :crazy:

Hon äter Zoomans foderblandning och hon får grönsaker varje dag, oftast gurka. Vi ger henne extra vitaminer ibland också, och hon har en björkgren att gnaga på för tillfället.

antagligen kan det vara en böld inne i magen min gerbil hade det förut så vi var till en veterinär och avlivade den det var smärtfritt och gick fort..... men tråkigt :cry: är det ju alltid.

Så mitt råd ta henne/honom till veterinär..

Har aldrig sett nåt sånt hos mina gamla gerbiler...allmän slöhet, förlamning i bakben osv, men aldrig svullnad. Skulle kolla det på vet-mottagning snabbare än kvickt...
Hur gammal är hon?

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 105
Senast: Tjholahopp
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 984
Hundhälsa Hej! Vill gärna ha lite input från erfarna hundmänniskor! Vi har en Beaglevalp som kom till oss när han var 11 veckor. Åt då 4ggr/dag...
Svar
7
· Visningar
7 305
Senast: Jennnnka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V