Uppställd Kaiser (bildtråd)

Jozze

Trådstartare
Skulle egentligen fota Kaiser med sina fina prisrosetter :D men så ställde han sig och lyssnade på en konversation husse hade med sin bror och mamma uppe på balkongen, och jag tyckte han ställde sig riktigt fint och knäppte av.

aa5ea0a7.jpg


Vad tycks? Det känns som om bakbenen är aningen för långt bak (åtminstone det närmast kameran - det andra kan väl vara ganska långt bak när man ställer upp de?), men att han står ganska fint i övrigt. Har inte korrigerat honom ett dugg, utan tog bara tillfället i akt och fotade. Är novis vad gäller utställningar, och framförallt uppställning, så synpunkter mottages gärna! :)

Här kommer då, de aningen misslyckade, försöken till att ta kort med rosetterna :D

6b35a0b6.jpg

Rosetten från Lilla Stockholm, valpklass.

0b153c23.jpg

Rosetten från Norrköping, jkk.

Och så lite ögongodis... :love:

c19f6110.jpg

Kaiser solar på verandan :love:
 
Sv: Uppställd Kaiser (bildtråd)

Oh, en snygging! :love:
Har en liten röd dvärgpinscherflicka hemma på 2 år, riktigt söt liten tjej.
För övrigt finns det i DP i den här stan som heter Kaiser. :D
 
Sv: Uppställd Kaiser (bildtråd)

Jag vet - lilla Fröken Julie :love: En riktig sötnos!

Värst vad många som kallar sin lilla DP för Kaiser; det var en användare i en annan tråd som berättade om ett antal Kaiser, och Caesar. Ett visst mått av ironi kanske, med tanke på storleken? ;)
 
Sv: Uppställd Kaiser (bildtråd)

*putt*

47 visningar och ingen som vill kommentera uppställningsbilden?
 
Sv: Uppställd Kaiser (bildtråd)

Jag tycker att han är fin. Fast det syns att han är ung ännu. Saknas lite massa. Men dom är ju så söta dom där pojkspolingarna. :love:
 
Sv: Uppställd Kaiser (bildtråd)

Tack!
Jo, han är fin - det tycker både domare och uppfödare ;) Dock saknas ju som du säger massa och muskler, framförallt i bringan. Hans uppfödare tyckte att vi kunde låta honom dra någonting i sele, men den sele som husse köpte är inte populär hos Kaiser; han springer iväg när den kommer fram :D Så en annan sele måste införskaffas.

Men ska han fram lite med bakbenen, eller står han hyfsat? Vet att man kan placera ena bakbenet längre fram än det andra för att få bra vinkel - skulle det ha gjorts i det här fallet eller är det bra ändå?
 
Sv: Uppställd Kaiser (bildtråd)

Han står lite för rakt med bakbenen i mitt tycke. Man ser inte riktigt vinklarna. Men det kan vara lite svårt det där.
Här står min tjej rätt bra, tyvärr med tröja på så man ser inte resten av kroppen.
p1010072_1135680021.jpg


Dock är hon bara strax över året på den bilden så hon är betydligt biffigare nu. Jag får jämt en massa beröm av uppfödaren för att hon är så fint skick i muskler och hull. Han tycker att hon är perfekt musklad. :)
Men då cyklar vi med henne, går mycket, mycket i skog och mark så att hon får ta sig fram i terrän. Funderar även på att börja simträna henne lite. :idea:
Dom är ju så små så det går ju att simträna dom i badkaret. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp