Uppsgningsavlat.. HJÄLP.

S

swawrwa

Vad ska stå med i ett uppsägningsavtal ?
Någon som har lust att skriva ner några punkter som är viktiga ?

Slka skriva avtalet idag så det är ganska brottom..

Tack på förhand !

Sv: Uppsgningsavlat.. HJÄLP.

Uppsägningsavtal?

En uppsägnig är en uppsägning, det är väl inget man skriver avtal om?
Säger man upp ett avtal så gör man det enklast genom att plocka fram aktuellt avtal och skriva t.ex: "Avtalet upphör att gälla den 1/5 2008" Sedan signera man med sitt namn, skriver namförtydligande och ort och dagens datum.

Har man inte avtalet kan man skriva ett papper där det står t.ex:
"Avtal om uppstallning för hästen xx hos stallägare yy upphör att gälla 20080501" Signerar på samma vis.

/M

Instämmer med föregående skribenter. Man kan inte avtala om att säga upp ett avtal, som inte redan är de facto.

Uppsägningsregler bör finnas i det avtal som redan finns. Eller menar du egentligen uppsägningsregler i en annan typ av avtal?

Finns inga regler om uppsägning av ett avtal är det en tolkningsfråga - och möjligen något man kan bli rejält oöverens om.

Det finns ingenting som heter uppsägningsavtal. Precis som skrivits tidigare så bör det redan ha avtalat om vad som gäller för uppsägning... Vill man vara tydlig så kan man meddela uppsägningen skriftligt (men detta är inte ett avtal) och sedan göra som Madelene sa. Att avtala om att avtal inte ska gälla förekommer sällan, om ens någon gång ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 350
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 393
Senast: Ceta
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka