Diabetikern
Trådstartare
hej alla. Vet inte om ni läst mina tidigare trådar om mitt hannoveraner sto som har ett sjujäkla temperament och är/varit skadad på det. Jag har nu satt igång henne igen. Trots att hon är utdömd av vetrinärerna här i Skara men mitt föräkriongsbolag säger nej. Så nu rids hon med lite lugnande som får hennes muskler att slappna av och kanske bara kanske (vet att chansen är minimal men likförbannat kan man ju inte sluta hoppas) kan hon bli frisk.
var ju inne för en misslyckad operation och en ny kan inte göras för hästen skulle inte klara det så i stort sett rids hon nu tills hon går sönder. Min stackars vetrinär (har nu hittat den bästa man kan ha känns det som ) är ute i mitt stall snart dagligen.
Vad jag skulle behöva är lite roliga lösgörande övningar som inte kräver för mycket av hästen.
just nu har jag lite lätta gymnstikhoppningar dels för att hon tycker det är det roligaste som finns och för att det underlättar mkt för mig jag slipper bråka med henne. Trots det lugnande så gör det lite ont i henne och kan jag undvika bråk så gör jag det gärna.
Vad gör ni för lösgörande övningar?
Alla tips mottages tacksamt.
Mvh Diabetikern
var ju inne för en misslyckad operation och en ny kan inte göras för hästen skulle inte klara det så i stort sett rids hon nu tills hon går sönder. Min stackars vetrinär (har nu hittat den bästa man kan ha känns det som ) är ute i mitt stall snart dagligen.
Vad jag skulle behöva är lite roliga lösgörande övningar som inte kräver för mycket av hästen.
just nu har jag lite lätta gymnstikhoppningar dels för att hon tycker det är det roligaste som finns och för att det underlättar mkt för mig jag slipper bråka med henne. Trots det lugnande så gör det lite ont i henne och kan jag undvika bråk så gör jag det gärna.
Vad gör ni för lösgörande övningar?
Alla tips mottages tacksamt.
Mvh Diabetikern