Uppletande i brukset

Milosari

Trådstartare
Om vinden blåser från höger i uppletanderutan, var börjar du skicka? Höger eller vänster hörna? Och varför? Det verkar vara så olika och jag kan inte bestämma mig för vilken teori jag tycker verkar mest logisk.

Sv: Uppletande i brukset

Jag skulle vilja säga att det beror på hund och erfarenhet (på hunden). Förr skickade jag alltid mallen en bit in från högra hörnet om vinden låg från höger, just för att han INTE behövde ha vind från hela rutan eftersom han då bara skulle irra till det för sig.
Idag kan jag mycket väl skicka från vänstra hörnet om vinden kommer från höger eftersom han då har chans på att plocka i stort sett vilket föremål som helst med vindens hjälp, men så är han betydligt säkrare på att dra rakt ut idag samt jobbar med vinden bättre än vad han gjorde i början.

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 026
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
956
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 470
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna