Uppletande i brukset

Milosari

Trådstartare
Om vinden blåser från höger i uppletanderutan, var börjar du skicka? Höger eller vänster hörna? Och varför? Det verkar vara så olika och jag kan inte bestämma mig för vilken teori jag tycker verkar mest logisk.

Sv: Uppletande i brukset

Jag skulle vilja säga att det beror på hund och erfarenhet (på hunden). Förr skickade jag alltid mallen en bit in från högra hörnet om vinden låg från höger, just för att han INTE behövde ha vind från hela rutan eftersom han då bara skulle irra till det för sig.
Idag kan jag mycket väl skicka från vänstra hörnet om vinden kommer från höger eftersom han då har chans på att plocka i stort sett vilket föremål som helst med vindens hjälp, men så är han betydligt säkrare på att dra rakt ut idag samt jobbar med vinden bättre än vad han gjorde i början.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 620
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023