Upphöjt till 4-tecken?

F

Farouk

Hittar bara koder till hur man gör upphöjt till 1/2/3, men inte 4?
Någon som kan hjälpa mig? :crazy:

²°° t.ex
 
I t.ex. Word kan man ha vilket tecken som helst upphöjt genom att gå in på Format - tecken eller använda snabbkommandot ctrl +.

Annars blir man nog så illa tvungen att använda tecknet för "upphöjt med"; ^. Tror inte att man kan göra på något annat sätt. :S
 
Och jag har bara WORDPAD på de där burken :(
Du har inte lust att kopiera in tecknet i ett inlägg till mig? :bow:
 
Det går inte att kopiera på det sättet. Du kommer bara få de vanliga siffrorna. Upphöjningen är en egenskap man kan sätta hos tecknen, på samma sätt som man kan göra dem till fetstil eller byta färg på dem. Men det gäller att du har ett program som klarar det, och det gör inte WordPad.

Just siffrorna 1, 2 och 3 finns dock (som du redan märkt) som egna tecken i upphöjd version. Förmodligen för att kvadrat och kubik är ganska vanligt, medan upphöjt-till-4 är mindre vanligt.
 
Som Gern sa kommer tecknet inte synas som upphöjd även om du kopierar en upphöjd fyra. Jag kan inte ens kopiera in ett på buke utan att det blir en vanlig siffra.

Men varför inte använda "upphöjd med"-tecknet, ^? Det är man förmodligen så illa tvungen att göra när man skriver på datorn.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
208
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
625
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
940
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 485
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp