Upphittat i mamsens trädgård

Bismark

Trådstartare
Tittar ut i mammas trädgård och vad får man se? Jo där sitter en liten svart kanin brevid ett träd och huttrar. Så jag tog uppp honom och tog med honom in till mamsen. Hon säjer att han har nog sprungit här i nästan 2 veckor och ingen har verkat sakna honom. Så han får tillfälligt flytta hem till mig och bo i hästens box så får jag sätta upp en lapp i affären och se om någon saknar honom eller om han är utslängd...

Visst är han söt? Han fick arbetsnamnet Lotus..

Lotus

Lotus

Lotus

Sv: Upphittat i mamsens trädgård

Vad söt!

Jag fångade en kanin förra sommaren. Den levde väldigt farligt vid en duktigt trafikerad 70-väg så jag plockade in den i bilen och tog med den hem. När jag sedan hörde mig för i affären visade det sig att den faktiskt sprungit omkring på samma ställe i ca. två veckor. Som tur väl var, var kaninen dock ID-märkt så jag fick tag i ägaren sedan. :)

söt liten..! bra att du tar hand om honom och försöker hitta ägarna med :)

Han är inte idmärkt men väldigt tam. Så förhoppningsvis finns det något litet barn som saknar sin kompis. Men han har rätt långa klor så han har nog sprungit runt ett tag..

Annars får han helt enkelt bo kvar i stallet och bli maskot!

Vad söt. Och så bra att du tog hand om honom. :D

Naw, så söt!!!

:bow: till människor som du,som tar hand om andras djur!!

Har du hittat han i Malmö?? isåfall har jag också sett han..=)

Sicken sötis. Jag vill också ha en liten niiiiiin :love:
Snällt av dig att ta hand om den :bow:

åh va söt,!

hoppas du hittar ägarna, de kommer säkert vara jätte taksamma för att du tagit hand om den lille lite =)

*kl* Ännu är det ingen som har saknat honom. Så det lutar väl åt att han har blivit utslängd stackaren. Nu mår han iaf gott och myser i pållans gamla box till jag har lyckats bygga ihop en utebur åt honom. Sen blir det till att lära hundarna att låta bli ninisen.

Han är iaf en jätte söt liten prick, väldigt tam och finner sig i det mesta. Klippte han alldeles förvuxna lor igår och han satt bara still och sa inte ett knyst..

Vilken söt liten prick, och vad bra att du tar hand om honom! :bow:
Om nu fallet är sådant att han faktiskt är utslängd så tycker jag det är lika tråkigt varje gång det händer. Tänk alla sommarkatter och kaniner som ägare tröttnar på :( Lycka till med honom!

Så söt! Synd att ingen verkar sakna honom, det är hemskt att folk bara släger ut sina djur. :bow: för att du tar hand om honom

Vilken söting!
Jättebra att du tar hand om honom! Kul att höra att det finns såna djurvänliga människor! Man blir riktigt varm i hjärtat. :)

Vad söt! Härligt att du tog hand om honom. Hoppas du får tag i ägarn eller vem vet kanske är det en dumpad kanin :crazy:

Sommarkatter har vi fått ta hand om ett par stycken framåt hösten men detta är första gången som jag har hittat en sommarkanin!

Letar iaf lite halvt om halvt efter ett hem till honom nu, tycker att han borde få komma till nåt litet barn som behöver en snäll niin att kela med..

Liknande trådar

S
Övr. Katt Igår (fredag) var jag och skulle lämna min dotter på dagis på dagen innan jag skulle jobba kl var då ca 14,00... såg ett par ungar ute...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: tindra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix