Upphetsad katt?

V

Vajja

Vår ena kisse, som är en kastrerad hankatt, är en extremt kelig typ. Ibland känns han lika krävande som en hund=)
Han älskar att bli klappad över hela kroppen, men huvudet och magen är favoritställen.

När jag för några dagar sedan låg på min säng och pluggade till mitt kemiprov, så låg han bredvid mig. Jag klappade honom medan jag läste i boken. Efter ett tag så märkte jag att han började rycka typ i bakdelen. Jag blev först rädd att något var fel och att han krampade eller något. Men så såg jag att den, mellan benen, var ute! Blev lite äcklad och sköt undan honom.

Funderade på detta medan jag pluggade vidare. Jag började klappa honom efter ett tag igen då han var så kelig. Efter ett tag så började han göra så igen! Det kändes en smula äckligt, men han kanske inte rådde för det? Han såg själv lite förvirrad ut och började tvätta sig.

Kan han verkligen ha njutit så av att bli klappad att han blev upphetsad? Jag har aldrig varit med om att han gjort så här förut. Han är 12år.
Någon som har varit med om något sådant här, eller vet?

Sv: Upphetsad katt?

Jag har själv varit med om det då vår okastrerade unga britthane får för sig att jag är en katthona. Konstigt att det kan hända även med okastrerade katter dock, jag brukar jämt putta undan honom så nu har han lärt sig att jag inte uppskattar det. Att din katt först efter 13 år beter sig så känns märkligt, kanske hade du varit i kontakt med någon löpkatt och inte tvättat händerna och det i kombination med klappandet gjorde honom upphetsad trots att han är kastrerad?

Sv: Upphetsad katt?

Nä, vi har inga honor, och jag hade inte heller varit i någon kontakt med någon. Jag funderade om han blev upphetsad av klappandet eller att han njöt annars så mycket av att bli klappad att hans känslor tog lite fel väg. Tror mer på det senare, nu i efterhand. Var mest nyfiken om det är vanligt att en kastrerad hane beter sig så. Mysko var det, då jag inte varit med om det förut med honom. Med tanke på att han är en extremt kelig en=) Jaja, bara han inte börjar göra så ofta=)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 402
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30