Uppfostran på film online?

Smulan75

Trådstartare
Har ni tips på bra filmer om uppfostran? Gärna på nätet tex youtube. Jag känner att jag behöva damma av mina hunduppfostringskunskaper och få lite tips på vad man ska och inte ska göra :) vill framförallt träna på inkallning, plats/ligg & hundmöten :) Omplaceringstiken jag har tagit över lyssnar ok, men ibland känner jag att jag vill ha lite snabbare "svarstider" och ibland känner jag själv att jag "tjatar" lite för mycket.

jag hittade bla ett bra om skvallerträning men läste även lite delade åsikter här på buke om tex "hundexperter" som Fredrik Steen :p ;) bomba mig gärna med tips!

Håller med @FrauleinLeo , gå en "hel" kurs istället för att plocka youtubefilmer. Gratissaker på internet kan vara jättebra (jösses så mycket folk delar med sig av helt gratis som verkligen inte saknar kvalitet!), men man behöver en grund att bygga från annars blir det ett lapptäcke med liten pålitlighet av det.

Låter som att en allmänlydnadskurs för duktig instruktör hade varit jättebra för er. Om du skriver ungefär var i världen du bor så kan du säkert få tips om instruktörer från andra bukefalister.

Tycker också att en kurs låter som en bra idé men en hundtränare som jag gillar och producerar videos på Youtube är Zak George.

Jag har kollat in den lokala brukshundsklubben och ska gå med där. Jag tänkte även gå på deras öppna träningar till att börja med. jag kan tänka mig att det är ungefär att hitta hundinstruktör som att hitta ridinstruktör - det gäller att hitta någon man gillar - men när det gäller hästar är det lättare att åka och kolla, är det ok att åka och titta på "hundkurser" utan att ta med hunden och vara med på kursen? ;) :)

jag tror dock att hunden är såpass lydig och jag inte är helt borta när det gäller hunduppfostran, är uppväxt med Anders hallberg och läste hans böcker från pärm till präm när jag var yngre och har tränat en hel del med de hundar jag haft. Men jag har lättare att ta åt mig information via böcker och film där jag kan tänka i lugn och ro och testa själv.

Tack för tips! @Preussen - har du betalat? vet du om det är värt pengarna? :)

är det ok att åka och titta på "hundkurser" utan att ta med hunden och vara med på kursen? ;) :)

På min klubb välkomnar vi deltagare utan hund till många/de flesta kurserna, men man är alltså med och betalar för kursen om än en mycket mindre summa. Publik som dyker upp på kurserna är väl inte precis uppskattat, nej.

Från valp till stjärna är en bra bok, tycker jag. Man behöver inte satsa på tävling för att få ut väldigt mycket av den! :up:

Anders Hallgren har - med rätta - tagit avstånd från sina tidigare åsikter och rekommendationer, så det kan ju bero på hur länge sen du läste hans böcker om de kan anses riktigt relevanta idag. :)

Två tillägg: man kan såklart alltid ta kontakt med klubben och höra om man får komma och titta på någon gång, om man förklarar att man vill vara säker på att klubben är rätt för en så tror jag nog det kan gå. Och två, man behöver såklart heller inte ha en valp för att boken ska vara bra! :D

Jag har kollat in den lokala brukshundsklubben och ska gå med där. Jag tänkte även gå på deras öppna träningar till att börja med. jag kan tänka mig att det är ungefär att hitta hundinstruktör som att hitta ridinstruktör - det gäller att hitta någon man gillar - men när det gäller hästar är det lättare att åka och kolla, är det ok att åka och titta på "hundkurser" utan att ta med hunden och vara med på kursen? ;) :)

jag tror dock att hunden är såpass lydig och jag inte är helt borta när det gäller hunduppfostran, är uppväxt med Anders hallberg och läste hans böcker från pärm till präm när jag var yngre och har tränat en hel del med de hundar jag haft. Men jag har lättare att ta åt mig information via böcker och film där jag kan tänka i lugn och ro och testa själv.

Tack för tips! @Preussen - har du betalat? vet du om det är värt pengarna? :)
För mig som varit hundlös ett tag var det absolut värt det, men jag behövde verkligen fräscha upp mina kunskaper :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Skrev en tråd för någon månad sedan om att min hund gärna hoppade upp och bet tag i kläderna när han blev busig. Vi har jobbat bort...
Svar
7
· Visningar
3 551
Senast: Bamse
·
Hundhälsa Börjar oroa mig lite för Camaro, då och då beter hon sig så himla konstigt. Dels så har hennes skott/ljudrädsla ökat, men jag...
2
Svar
20
· Visningar
9 436
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 726
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka