Uppfödare och ägare ska vara olika

MaRomer

Trådstartare
Ska på onsdag chippa och registrera mitt hbl föl. Ägaren till stoet ska stå som uppfödare. Men jag ska stå som ägare.

På pappret finns detta att läsa:
c3b6verlc3a5telse.jpg


Hur ska jag skriva där? Jag vill ju att sto ägaren ska ska stå som uppfödare.
 
Sv: Uppfödare och ägare ska vara olika

Det står ju längst upp att den bara ska fyllas i om uppfödare ska bytas från stoägaren... Så lämna tom antar jag? eller?
 
Sv: Uppfödare och ägare ska vara olika

Men då kommer ju stoägaren stå som ägare eller har jag missat nått?
 
Sv: Uppfödare och ägare ska vara olika

Är baa uppfödaren som ska skriva under och finns ingenstans jag kan skriva in mina uppgifter:/ Eller blir jag som språngägare automatiskt registrerad som ägare?
 
Sv: Uppfödare och ägare ska vara olika

Ringde ASVH om samma fråga : Du stryker över uppfödare/ägarskap vilket det nu va...o skickar med en kopia på köpekontraktet
 
Sv: Uppfödare och ägare ska vara olika

Ringde ASVH om samma fråga : Du stryker över uppfödare/ägarskap vilket det nu va...o skickar med en kopia på köpekontraktet

Finns inget köpekontrakt. Däremot ett kontrakt där jag äger fölet och språnget. Dvs ägaren lånade ut magen på stoet.
 
Sv: Uppfödare och ägare ska vara olika

Ett kvitto som visar att du har "köpt" fölet genom att betala språngavgiften gör dig till fölägare utan att vara uppfödare.
 
Sv: Uppfödare och ägare ska vara olika

inte alls nödvändigt, utan bara ett dokument som visar att du har "köpt" fölet av uppfödaren.
 

Liknande trådar

Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
381
Senast: Mia_R
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 444
Senast: hollypolly
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp