Uppdrag Granskning granskar Julies Rescue

Status
Stängd för vidare inlägg.

Haukur

Trådstartare
Tips:
På onsdag visar Uppdrag granskning ett program om Julies Rescue, en rescueorganisation i spanien som har fruktansvärt dåligt rykte.
Uppdrag Gransknings hemsida

Det har varit stormigt i adoptionsvärlden i månader innan programet ens sänts och alla möjliga hemskheter har kommit fram om organisationens hundhållning. Föreningen har totalt sparkat bakut och driver en slags motkampanj på sin hemsida mot uppdrag granskning, ganska roande läsning faktiskt. Julies Rescues granskning av uppdrag granskning

Tycker det är jättebra att detta tas upp och att vanliga svensson får upp ögonen för vad som pågår och inser att man även som köpare har ett ansvar att kolla upp hur djuren behandlas.
Mer åsikter och diskussioner i ämnet

Sv: Uppdrag Granskning granskar Julies Rescue

Jag har aldrig förstått vitsen med att adoptera från utlandet när vi har överhopade hundstall här i Sverige. Nu hör det väl visserligen inte till ämnet men det är nog svårare att kontrollera seriositeten i en utländsk organisation än i en svensk. Tur att sådant här kommer fram iaf, så att allmänheten får upp ögonen för det.

Sv: Uppdrag Granskning granskar Julies Rescue

Jag har aldrig förstått vitsen med att adoptera från utlandet när vi har överhopade hundstall här i Sverige. Nu hör det väl visserligen inte till ämnet men det är nog svårare att kontrollera seriositeten i en utländsk organisation än i en svensk. Tur att sådant här kommer fram iaf, så att allmänheten får upp ögonen för det.

:bow::bow:

Du sätter ord på mina tankar!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka