Floyd har vilat sedan strax innan jul nu, och alltså… det börjar tära på vår relation.
Jag fick lugnande till honom första veckan efter att vi fått second opinion, som funderade väldigt bra. Det tog liksom udden av hans explosivitet utan att han blev dåsig eller slö. Funderar på att fråga om jag kan få mera utskrivet till honom.
Han vill ju så gärna vara med och vara till lags, och i vanliga fall är hans explosivitet och energi inga problem alls - men just nu ser jag bara skaderisker i det vilket gör mig så frustrerad. Vilket gör honom lite stressad och så är den onda cirkeln igång.
Han är ju van vid att gå hårt och var verkligen i toppform när jag ställde av honom. Han är van vid att arbeta och tänka, men jag kan inte ens låta honom testa lite specialsök utan att han blir så till sig av glädje att han är överallt.
Sorry för ett neggo inlägg, men jag behövde bara kräkas ur lite frustration…
Är så orolig för att han aldrig kommer bli återställd om han ska hålla på så här. Han står still - rivstartar. Alltid, överallt.
Begränsar honom inne med bur och kompostgaller (på inrådan från vet pga hur han är), koppel på vid alla transporter, även inomhus, och jobbar massor med närhet för att han ska få något positivt ur livet som är nu. Vet inte riktigt vad mer jag kan göra…
Det enda positiva med detta är att han lärt sig att bajsa i koppel
Nåväl, bara tre veckor kvar….