”Höger”Ni som kör rally, vad har ni för kommando för högerfot? Jag hittar inget som känns rätt eller inte är för likt något annat jag använder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
”Höger”Ni som kör rally, vad har ni för kommando för högerfot? Jag hittar inget som känns rätt eller inte är för likt något annat jag använder.
Jag har "dex", kort för dexter som är höger på latin. Har en träningskompis som säger "hand", som motsats till "fot".Ni som kör rally, vad har ni för kommando för högerfot? Jag hittar inget som känns rätt eller inte är för likt något annat jag använder.
Jag har "sidan".Ni som kör rally, vad har ni för kommando för högerfot? Jag hittar inget som känns rätt eller inte är för likt något annat jag använder.
Höger använder jag för högersväng i draget. Just nu är det "right" som känns bäst men har inte fastnar för något. Men då började jag leka med högerhandlingen för någon dag sen bara och efter att varit totalt vänservriden i fem år så är det en utmaning”Höger”
Dex skulle kunna funka!Jag har "dex", kort för dexter som är höger på latin. Har en träningskompis som säger "hand", som motsats till "fot".
Haha nej det hade vi verkligen inte sagt ja till Som tur är är det hundar som vi passat flera gånger tidigare. Min pappas dvärgschnauzer och en kompis/kollegas Whippet. Så de kan våra rutiner och regler i alla fall och alla hundarna känner varandraFinns det hjärterum etc... Så länge inte en är en Grand Danois!
Men ja, att koordinera er lite mer låter bra
Svar tusen år senare. Trots hans ettor och saknad av boll så känns det såklart synd för det är en bra hund, men såklart för egen del är det skitsamma. Jag har bekräftelse att jag har en bra hund som har dom bitar som krävs för tävling... Gäller bara för ens egna del att förvalta den biten.Så fint med en träningsgrupp! och det är ju jättebra att du kan "träna upp dig" nu med Assar så om du får någon till lika bra hund sedan men utan 1or på armbågarna och som inte är krypt, så kanske du ännu bättre kan förvalta en potentiell avelshund (om det är något du har lust med såklart). Men visst är det kul när andra gillar ens hund! Själv fick jag ett mycket trevligt meddelande för någon dag sedan av en erfaren salukiägare som var väldigt intresserad av Lily och undrade om det fanns planer på valpar efter henne i framtiden. Det gjorde mig jätteglad att höra att någon "helt random" (dvs, någon som inte är varken nära vän eller som har nära släktingar till henne) tycker att hon verkar så bra.
Jag säger work.Ni som kör rally, vad har ni för kommando för högerfot? Jag hittar inget som känns rätt eller inte är för likt något annat jag använder.
Oj, vad mycket du varit med om Hoppas du får hjälp snabbt. Och som tidigare tycker jag dina hundar är jätte fina. Blir sugen på en liten krabat men har tänk hålla mig till 2 hundar. Är planen i alla fall…Huh jag har knappt skrivit på 1,5 år här. Måste bättra mig, men livet kommer emellan ibland
Tråkigaste sommaren ever. Har gått med en krycka i 3,5 månad nu och kommer väl göra det till hösten nån gång. Totalt pajjad menisk alternativt lösa broskbitar i knäleden i mitt "friska knä" (det andra blev ju protesopererat för snart 3 år sedan).
Känner mig som världens tristaste matte med hundar som är vana vid att få 6-10 km skogspromenad med lösspring minst 5-6 gånger i vecka och nu mest fått gå enbart långdsammare koppelpromenader i över 3 månader. Men känner ändå att dom vant sig lite även vid detta. Hatar hålla 4 koppel i en ha d och lrycka i den andra - trassligt !
Hoppas kunna ta igen detta i vinter när jag väl fått blivit opererad (miljoner turer med vanlig röntgen, vänta 3 månader på MR-röntgen, ortopeden har semester till augusti, sen skicka in remiss för operation osv osv). Jag kan i alla fall cykla utan problem, så har blivit lite mindre cykelturer när det inte varit för varmt med några av jyckarna som uppskattar det, så dom fått sträcka ut rejält
Galet trist men glad över liten trädgård där dom kan bada hundpool, busa med mig och varandra och köra lite nosarbeten. Dom verkar inte helt missnöjda ändå. Har även en nära vän som bor med tomt vid Bråviken och dit blir vi hämtade ibland så hundarna får rejsa av sig ordentligt och bada i "havet" (nåja, inloppet från Östersjön)
Jaja, jag har en högst troligt dräktig tik här hemma, så en valpkull att se fram mot Efterlängtad kull, där jag hoppas på något bra. Skulle parat två tikar i år, men mitt knä sätter stopp för det då båda löper samtidigt - en kull räcker gott när ja är lite långsam...
Mina jyckar älskar åka till kompisen. Jättestor tomt att kuta på och roliga grejer som gungor mm att leka med
Visa bifogad fil 95074
Jag säger helt enkelt ”höger”Ni som kör rally, vad har ni för kommando för högerfot? Jag hittar inget som känns rätt eller inte är för likt något annat jag använder.
Jag säger Tof till mitt fluff (Fot baklänges )Ni som kör rally, vad har ni för kommando för högerfot? Jag hittar inget som känns rätt eller inte är för likt något annat jag använder.
Det var ju riktigt smart!Jag säger Tof till mitt fluff (Fot baklänges )
Det är minst sagt osannolikt att du kan ha en husky lös när du rider.För oss går det än så länge mycket bra! Huskyn ska givetvis få dra när åldern tillåtet det och aktiveras på andra sätt, chihuahuan fortsätter följa med på ridturer
En förhoppning är ju att huskyn även ska kunna följa med bakom hästen men det visar sig om det är möjligt sen! Först ska hon ju få växa lite såklart
Med förra hunden sa jag sida - funkade för henne men inte för mig då jag ofta ville säga typ byt sida på vanliga promenader och vid andra tillfällen när jag ville förflytta henne från höger till vänster eller tvärtom. Gick såklart att låta bli men blev aldrig naturligt.Ni som kör rally, vad har ni för kommando för högerfot? Jag hittar inget som känns rätt eller inte är för likt något annat jag använder.
Haft förut! Träning träning träning, men ja rent generellt är det inte det enklasteDet är minst sagt osannolikt att du kan ha en husky lös när du rider.