Uppdateringar!

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Den gamla tråden var lång och det kan inte bara vara jag som har dator som får tuppjuck när det är jättelånga trådar...
Ialla fall, tänkte berätta att våra två skadade hästar så blev det en upp och en ner...
Våran gamling som vann och sen var blockhalt visade sig mycket riktigt ha en skada på gaffelbandet, och ska nu har minst sex månader vila innan vet kan säga något närmare... Så för tillfället har han fått en frist och går som sällskap hos tränarens kusin. När hon inte vill ha kvar honom längre så får vi ta beslut om vi ska fortsätta eller inte.
Däremot treårs stoet som hade skadat sig i ett provlopp och skadat sensidan var det väldigt positivt så nu var det bara att tuta och köra och förhoppningsvis blir det start om ett par månader. Hon har ju blivit mortionskörd i snart en månad nu och nu ska snabbjobben börja igen!

Ja men vad skönt att det var lite positivt då, vi som håller på med trav är väl rätt vana vid att med- och motgångar avlöser varann i rasande fart?

Själv har jag kommit lite längre på vägen till come back, har kört motion i ett par månader och jobb i lite drygt en. Det har gått så bra att jag börjar snegla lite på lämpligt datum att kvala och "vissa" drömmar finns om ett amatörlopp framöver nu när det finns en "dg" längst bort i raden. (Blir det så törs jag väl aldrig visa mig här ute igen. :o)

/// ghost

Ja själv har jag en tvååring efter Shibur som funkat jättefint men nu när jag börjat höja farterna, tror ni inte att han har börjat sticka högerbak.

Han har haft det väldigt lugnt nu ett par veckor, får se om det lugnar sig, annars får jag hitta på något?

jonte

Tja, jag lyckades få sålt min "talangfulla, klassiga snygging" som skulle genomgå metarmorfos hos mig :o :crazy: :D för 700 euro :crazy: Snacka om dålig affär jag gjorde på den grisen :crazy: .valacken är ofräsch och behandlad och märren hon bara slår ihop och felar. nordisen känns det som vi hittat rätt med, han går bra tider och har, peppar, peppar, gjort tre felfria lopp här på slutet och plockat någon liten slant. Men snart vinner han, jag känner det på mig :D
mvh jesse

Kavasaki har inte alls funkat och fått två omöjliga lopp, från dödens, vilket han inte alls gillat, senast var han bara dålig, så nu är han behandlad, så får vi väl se...

It's Alright Ma ska ut på fredag, i ett lång lopp, så får vi väl se hur det går, han är frisk och kry iaf.

King Space skengalopperade i första starten, blev livrädd för springspårshästarna, trots att det gått så bra i provloppen...

Petpåtjen (2 år) joggar 1.28 och kvalar väl någon gång under höst/vinter...

Mvh Johanna

"Min" hoppjerka har gått felfritt två gånger i år,med två segrar som följd.Hon har då visat mer kapacitet än vad jag anat,men hade väl bättre om hon gått felfritt fler gånger,och tagit placeringar i stället kanske.Men det är ingen lätt dam att ha att göra med.
Enda jag har för tillfället som jag tränar.Har letat en till lääänge nu,men är alldeles för kräsen för min budget :o.

Märrn min har startat två gånger och varit 2:a och 3:a, så det får man ju vara nöjd med.

Ska oxå starta på fredag, men står 20m bakom.....

Xanth star's It's Alright Ma, blev 5:a idag (fredag) i debuten med den nya tränaren och min skruttdam slutade 3:a igen!

Jag bör däremot boka tid hos B.S från MK när han kommer upp om ca 14 dgr för att kolla upp henne, det är ju nästan ett år sen sist.....

ny uppdatering

orkar inte skapa en ny tråd... :smirk:
flyttade min pålle idag, står just nu utan sele och vagn (vagn hämtar jag i helgen! :bump: )
Han verkar för tillfället väldigt lugn, så det kanske går att kvala snart för skallen skull... men då kommer nästa problem, en tjock kota... :confused:
Kompisen som haft honom när jag var på SEMESTER :) :devil: har inte märkt nån hälta, bara att han varit lite tjockare i båda bak, samma när jag kom hem. Körde jobb i söndags och nu är han ojämnt tjock i bakkotorna, märkbart tjockare i höger. Han är ju inte TJOCK utan lite galligare än vanligt och kanske liite varmare. Visar ingenting. Red honom idag, han kan ha visat lite grann i galoppen, men det är svårt att veta om han bara hade problem med rytmen ibland eller vad det var. Men det kändes ingenting i traven. Han reagerar ingenting på tryck på senorna och det känns inte heller som det är dom... får se hur han är de närmaste dagarna, tänkte bara skritta honom och ta kyllera efteråt.
Hur går det med era pållar då? några nya vinster?

Sv: ny uppdatering

Våran treåring kvalade i fredags! :bump: Så nu letar vi lopp för fullt! Det kändes himla kul då hon inte har gått ett enda provlopp sen skadan, kusken visste inte vad han hade att vänta då hon tidigare inte förstod varför man skulle springa två varv och bromsat hela upploppet, men den här gången hade poletten ramlat ner. Hon tok galoppera från start men det var för att det blev lite snävt och kusken gärna ville komma till ledningen med henne. Det var bara tre kvalhästar och restän premie... Men efter galoppen skötte hon sig perfekt och kusken var helnöjd!
Sen vägrade hon gå in i duschen för den var trång så vi fick traska iväg till den andra där man kunde backa in henne... Det är en dam med ideér... *suck*

Sv: Uppdateringar!

kul! Hoppas ni hittar nåt bra lopp.
hehe, pållarna ska ha lite idéer (säger hon med en helgalen kuse :crazy: :d )
blev ännu mer förvirrad idag, nu är bakkotan helt ren, inte en galla i sikte! :eek:

På tisdag på Sundbyholm ska hon ut!! :bump: Håll alla tummar ni har! Sist hon var där var det provloppet som gav skadan och lång konvalecent...

Om någon är intresserad, hon blev två med en jättestartgalopp!! Duktig tjej!! :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve