Uppdatering på hästens bockande!

M

Mirre_1

Hej igen alla!

Har haft en hel del att pysla med så jag har inte hunnit kolla här så mycket men jag ville iallafall in och tacka alla som gav mig tips i min tråd om min häst som bockade.

Det går mycket bättre. Sist vi var ute så bockade han inte en enda gång. Jag har jobbat mycket med tempoväxlingar i galoppen i ridhuset. Varje gång jag har anat att en bockning är på g så har jag antingen ökat eller minskat tempot. Detta har fått honom att börja koncentrera sig på mig istället. När vi har ridit ut så har jag försökt att rida i terräng tex kalhygge eller tät granskog detta tror jag har gjort att han har fått lite mer hjärnjympa, helt enkelt lite annat att tänka på. Sedan när vi har kommit ut på en fin galoppväg och börjat galoppera så har han helt enkelt inte brytt sig om att bocka.

Det hör till sak att dom är utsläppta på sommarbete och rejsar rätt mycket där kan kanske vara så att han får utlopp för sitt bockberoende där????

Vet inte 100 hur det ligger till men ni ska ha många tack för tipsen och framför allt att ni fick mig att inse att det går.

// Mirre

Sv: Uppdatering på hästens bockande!

Äsch skyll inte på betet utan ta åt dig själv att du har lyckats :D

Sv: Uppdatering på hästens bockande!

Låter som att du har löst problemet suveränt. Härligt :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka