Jag hoppas att moderatorerna har väldigt bra känsla för när det lämpar sig då, för ibland har jag sett snäsiga svar vid uppstyrning av trådar som har fått mig att baxna. Jag tror att offentliga varningar riskerar att tas som carte blanche för att bete sig lite sämre mot varnade användare, för 'bossen' har ju gjort det...
Jag har länge tyckt att diskussionsklimatet här är svårt att hantera, och de senaste förändringarna känns för mig inte som att de bidrar till så mycket förbättring.
Det här med reaktioner t ex, det har jag redan sett användas illa på andra ställen där systemet finns, och i de få inlägg jag gjort sedan det infördes har jag fått ett antal reaktioner som har fått mig att klia mig i huvudet i undran om det är menat som hån eller inte. Like-systemet fungerade bra som det var, även om det också känns som en poängjakt ibland, så varför laga något som inte ens var trasigt?
Alltså jag kanske bara är överkänslig och för dålig på att föra mig bland människor, men ärligt talat så tycker jag att trots alla försök till förbättring så blir det bara sämre och sämre här på forumet. Jag törs knappt skriva inlägg i diskussionstrådar längre pga risken att det blir ett stort hallå kring något som jag skrivit och någon feltolkat, jag försöker avstyra, och så slutar det ofelbart med att jag får känga av mod istället. Rättvist och bra, det fattas bara lite öppet skammande också så är forumet fulländat...