uppdatera pass vid kastrering?

Bregen

Trådstartare
Hej
Hur gör ni med SWB när ni kastrerar era hingstar. Veterinären har fyllt i passet, men behöver man skicka in hela passet till SWB för att få det registrerat eller hur gör man?
Jag har också en häst som behandlats med läkemedel med livslång karens där veterinären fyllt i det i passet. Ska man skicka in passet till SWB då också?

https://swb.org/uppdatera-uppgifter-i-pass/
Det blir ju väldigt dyrt att skicka passen fram och tillbaka och jag är rädd att de ska komma bort.

Hej
Hur gör ni med SWB när ni kastrerar era hingstar. Veterinären har fyllt i passet, men behöver man skicka in hela passet till SWB för att få det registrerat eller hur gör man?
Jag har också en häst som behandlats med läkemedel med livslång karens där veterinären fyllt i det i passet. Ska man skicka in passet till SWB då också?

https://swb.org/uppdatera-uppgifter-i-pass/
Det blir ju väldigt dyrt att skicka passen fram och tillbaka och jag är rädd att de ska komma bort.
Räcker att lägga ett mail till dem :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är nästan helt säker på att vet skrivit fel i mitt pass och behöver nu råd. Bakgrund (Från en messengerchatt, så exakta...
Svar
4
· Visningar
1 316
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 287
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan hej! Jag har en hannoveranare som är importerad från Tyskland (rosa pass) Hon är registrerad i Sverige av sin första ägare, men nu när...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Mollans
·
Hundhälsa Hej! Tar all feedback jag kan få för/emot kastrering av en knappt 3 år gammal hane, spec i samband med allergi; tankar, erfarenheter...
Svar
8
· Visningar
2 737
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix