D

dressyrpinglan

Hur är det nu igen, när man rider ungponny säg 4-6 år, får man då starta "inom tävlan" eller måste man rida utom? Blir man då placerad eller får rosett vid godkänd ritt (typ 60%) eller så? som i hoppningen att man får rosett vid CR.

Får man starta hela året som överårig ryttare med ponny som fyllt 6?

tacksam för svar :)

Sv: Ungponny?

Man får rida inom tävlan (vilket jag gör med mitt 5-åriga nf-sto), men då får man inte rosett vid "clear round" vilket är över 60%, däremot kan du bli placerad när du är inom tävlan vilket du inte kan om du är utom.

Borde gälla hela året hästen är 6.

KL

Slänger in en fråga till gällande ämnet. Om man är överårig får man då rida ungponny inom tävlan, eller måste man rida i avd. B/utom tävlan?

MVH/Smallgot

Är man överårig måste man rida utom tävlan. (rätt så säker iaf) :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025