Unghästar

A

aikon

Dum fråga kanske! Men vad får hästar tävla i dressyr som
4-åring
5-åring
6-åring
osv.

Sv: Unghästar

Det finns speciella unghästprogram för fyraåriga hästar. Sen vet jag att du får tävla upp till L:b på fyraåring men inte högre. Du får heller inte tävla t.ex dressyrallsvenskan och rida i laget , de spelar ingen roll vilken division de än är. På en 5årig häst, får du rida vad som helst . Detta är iaf vad jag har lärt mig .:)

4 år LC och LB
5 år LA
6 år MSV
Det finns ju championat för de olika åldrarna om man vill, kan och har intresse

Dessa gränser stämmer inte... De korrekta är:
4 år: tom Lätt B
5 år: tom Medelsvår B
6 år: tom Svår B
7 år och äldre får starta alla klasser
Allt enligt TR II

De gränser som gäller 2007 är:
4 år: högst LB och bara en start per dag
5 år: högst LA (5-årig ponny får dock inte starta de LA-program som innehåller öppna och sluta)
6 år: högst MSV A
7 år: högst Intermediaire II
8 år: får starta alla klasser
dessa gränser har sätt annorlunda ut förut, så har man inte ett nytt TR för 2007 så stämmer inte de gränser som står i TR

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det levererades fina prestationer från de två SWB-hästarna under söndagens finaler i unghäst-VM för 6- och 7-åringar.
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn 5 åringen sitter nu i en Britax two way, men hon börjar växa ur den. Mätte henne idag och hon är nu 123cm lång. Vad åker era 5-6 åringar...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Linn-Nora
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka