Unghäst-VM!

Sv: Unghäst-VM!

Det är för att det är en gångartstävling.. och inte en vanlig dressyrtävling

Ja och det är bara 3 st som fått 9 eller högre på lösgjordheten hittills.
Sen är det en på 8,9 och resten har under 8a så uppenbarligen går det inte att lura domarna :D

Jo.. men du kan inte böja så mkt i volterna i det tempot på en unghäst så dom rider dom ganska raka.. fast det kanske inte har så mkt med lösgjordheten att göra utan mer styrkan isåfall.. Jag tittar inte så jag vet inte hur dom ser ut.. Ska bara titta på Santiago sen..

Doubleyou W hade verkligen en härlig galopp och fick 9,8! på den.
Jättefin häst som precis gick upp i ledningen.

Precis. Igår tänkte jag att 5-åringarna hade man kanske inte skämt ut sig bland :angel:

Jag tror Damon's Delorange är fin, var nog ganska högt placerad som 5-åring! Hon vann iaf Bundeschampionatewt med typ 9,8!
Hon har några helsyskon också, Damon's Satelite gick i 5-årsklassen och blev 8a igår och äldre systern Damon's Divine tog silvermedalj 2011.

Åh så trevlig individ han verkade vara fuxen med den Amerikanska ryttarinnan:love:
Sen tycker jag det är så trevligt när ryttaren blir så glad :D

Ursäkta mig men bakbenen på Damon's Delorange i trav..... herrejävlar.
Sjukt rörlig och fin häst. Nästan för rörlig :D

*kl*

Flikar in med en bild på Don Juan de Hus helt extrema galopp. Jag trodde inte att en galopp kunde bli för luftig-men det kan den uppenbarligen..
935893_602121236505983_1942493710_n.jpg

Pas Partout?

Fick upp sändningen nu, älskar den hästen och var min storfavorit i Falsterbo. Där gav en av domarna honom 6.5 för gångarterna... ...och uppenbarligen håller domarna här med om att gången inte är så bra.

Senast ändrad:

Men det är inte passage de vill se, det markerar de tydligt! Samma med Hönnerups Driver för något år sedan!

Ja precis. Det straffade sig också, bara 5,8 på traven. Vilket är helt rätt. Den travar ju inte "rent"

Liknande trådar

Dressyr Unghäst-VM i Verden har precis dragit igång! Idag är det 6-årskval, här finns startlistor och onlineresultat...
Svar
14
· Visningar
3 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka