Unghäst-VM!

Sv: Unghäst-VM!

Eurodressage har skrivit om det också, surfar från mobilen och kan inte länka men klart läsvärt!

Där menades det att galoppen var för stor, att den inte klarade att bära sig. Den hade inte heller velat rygga ordentligt.

De måste ju klara av att bära sig och att samla sig för att kunna utföra de svårare rörelserna. Skillnad på att rida runt i en flashig galopp och att hålla ordning på alla fötterna i piruetter eller serier :)

kl

Tiderna för morgondagen är ute också förresten.

Det blir "tidig" morgon om man vill kolla in fjolårssegraren, Sa Coeur går kl 08.00.

Sveriges representanter i 6-årsklassen:

Grupp 1
08.24 Faustino (SWB e.Figaro R - Bernstein), Mia Runesson

Grupp 3
10.48 Carlton Hill VDL 1248 (KWPN e. Uphill - Vincent), Mia Runesson

Grupp 4
12.21 Rausing 1233 (Westf e. Rock Forever - Dimension), Sandra Sterntorp
12.37 Santiago (SWB e. Topaasch - Rubinrot), Martina Wikström

5-åringarnas lilla final:

15.39 Diva (SWB e. Richfield - Silvano), Anna Svanberg
16.15 Doo (SWB e. Don Primero - Master), Ebba von Essen
18.07 Red Devil (SWB e. Don Primero - Chirac), Sandra Sterntorp
(18.52 Floricello 1219 (OLD e. Florencio I - Dormello), Andreas Helgstrand)

Ska bli kul att få se Santiago! Dom tävlar ju mkt i mitt område , såg den lite förra året men har inte sett något av dom alls det här året så det ska bli spännande att se hur den har utvecklats.

Jag såg den på unghästclinic i början på April, var inte så imponerad då men förhoppningvis har de slipat på formen sedan dess! :)

Såg nu att det efterfrågades svar som inte var det jag svarade på:p

Kl
Kollade just resultaten, kul att hästen jag tyckte var finast "vann"

Senast ändrad:

Den var en av mina favoriter i Falsterbo:). Väldigt trevligt riden av sin rätt unga ryttare också.

kl
Sa Coeur gjorde ett väldigt fint och avspänt program :love:
Hon har ju Don Davidoff som morfar och man ser faktiskt väldigt många likheter med Don Auriello tycker jag!

9.0/9.6/8.8/9.0/9.3 = 9.14

Åh, det ska bli så vansinnigt spännande att se duktiga Martina och hennes fina Santiago. Vi var tårögda hela högen efter hennes ritt i Fbo och nu tror jag hela DressyrHisingen håller tummarna för vårt fina hemmaekipage!

kl

Nu är det en Lusitano på banan, ska bli spännande att se vad den får jämfört med halvbloden! :)

Tyckte om lusitanon! Tyckte den hade en väldigt trevlig gång för att vara iberier. Jag är ju inte så van vid just lusitanos, har dom generellt så här trevlig gång jämfört med många pre?
Denna hade ju halvblods schwung i skritten och även trevlig trav!:)

Jag vet faktiskt inte hur de är generellt, men jag håller med, höll man för huvud och hals skulle den här lika gärna kunnat vara ett halvblod!

Jag är väldigt nyfiken på Damon's Delorange. Känns spontant som om den kommer vara fin med tanke på att den ryttaren väljer att starta :D

Helt sjukt att dessa hästar är lika gamla som Divan och Bruce. Vi har en bit kvar va? :p

Det lilla jag sett av Lusitanos så har dom överlag bättre gång än PRE eller mer förutsättningar för en dressyrtrav OM dom rids så vill säga...

Jaha det var som,,, kul att det inte bara är halvblod på då här hög nivå utan att det slinker in lite annat i blandningen :)

En annan allmän reflektion, mycket fina hästar är det ju, men tycker många rider nästan i mellantrav och ser så stela ut i sidorna. Liksom sladdar i volterna?

Liknande trådar

Dressyr Unghäst-VM i Verden har precis dragit igång! Idag är det 6-årskval, här finns startlistor och onlineresultat...
Svar
14
· Visningar
3 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka