Har en lyckats köpa ett ganska ohanterat 5 år gammalt sto
Tänkte ha henne som sällskap men eftersom hon är fin och hel och frisk kan jag ju inte låta bli att vilja rida in henne
Jag har longerat henne mycket och lagt paddar på ryggen osv.
Och har sadlat henne två gånger.
Båda gångerna har hon då hon kännt att det spännt åt bockat som en GALNING!
Hon bockar i ett i ett i ett , genom staket och stängsel trådar...
Hade henne i lina första gången men hon lyckades slita sig direkt, andra gången hade jag henne fri på ridbanan då jag tänkte att det kanske var bättre...
Till sist efter kanske 10-15 s intensivt bockande stannar hon och är givetvis helt slut och står bara och flåsar. Och vid dessa tillfällen har hon alltså demolerat både ridbane staket och hagar så då har det bara varit till att smyga fram försiktigt som en vessla knäppa upp sadeln ta av den och sedan har jag longerat henne igen, men utan sadeln...
Sen har vi fått laga staketen
Hon har inte skadat sig trots allt, ganska imponerande.
Men hur gör jag nu?ska jag testa att sadla henne i en box?
Tänkte ha henne som sällskap men eftersom hon är fin och hel och frisk kan jag ju inte låta bli att vilja rida in henne
Jag har longerat henne mycket och lagt paddar på ryggen osv.
Och har sadlat henne två gånger.
Båda gångerna har hon då hon kännt att det spännt åt bockat som en GALNING!
Hon bockar i ett i ett i ett , genom staket och stängsel trådar...
Hade henne i lina första gången men hon lyckades slita sig direkt, andra gången hade jag henne fri på ridbanan då jag tänkte att det kanske var bättre...
Till sist efter kanske 10-15 s intensivt bockande stannar hon och är givetvis helt slut och står bara och flåsar. Och vid dessa tillfällen har hon alltså demolerat både ridbane staket och hagar så då har det bara varit till att smyga fram försiktigt som en vessla knäppa upp sadeln ta av den och sedan har jag longerat henne igen, men utan sadeln...
Sen har vi fått laga staketen
Hon har inte skadat sig trots allt, ganska imponerande.
Men hur gör jag nu?ska jag testa att sadla henne i en box?