MorvanMorr
Trådstartare
Sv: Unghäst med passartad skritt
Ja, det är lösgjordhet (avspändhet) och styrka som jag spontant har tänkt som vägen bort från passinslagen (eftersom hon nu inte uppvisar det hela tiden). Kul att höra reflektioner från någon som i en del lägen vill ha passgången där
För mig som haft lipizzaner i 20 år är det ett helt nytt rörelsemönster att vänja sig vid detta, halvblod med kilomerterlånga ben...
Mkt lösgörande arbete är medicinen ! ofta handlar passen om spänningar. För man kan inte rida i flygande pass utan att stelna till ryggen och spänna hästen (helt emot dressyren, men en häftig känsla på en issis som kan.)
Din häst är ju inte så gammal så ger det tid, växla mellan gångarterna, rid korta pass.
Ja, det är lösgjordhet (avspändhet) och styrka som jag spontant har tänkt som vägen bort från passinslagen (eftersom hon nu inte uppvisar det hela tiden). Kul att höra reflektioner från någon som i en del lägen vill ha passgången där
För mig som haft lipizzaner i 20 år är det ett helt nytt rörelsemönster att vänja sig vid detta, halvblod med kilomerterlånga ben...