Ungefärlig starttid? Hjälp!

Andorra

Trådstartare
Ska vara med en i en CR-dressyr i morgon. Har fått startlista men inga individuella starttider. Eftersom jag är helt ny på det här så kan någon hjälpa mig vilken tid jag ungefär kommer att starta. Vill ju inte komma dit för tidigt och INTE försent.

Tävlingen startar kl 15 med ryttarmärke II. Det är 6 starter i den klassen. Sen är det Lc:1 med en startande och därefter är det Lc:2 som jag ska vara med i. I den klassen så är det 5 starter före mig. Mao så är startar jag som nr 12 sammanlagt, fast det är 2 olika klasser före.

Någon måste väl vara lite rutinerad på detta och kunna hjälpa mig med vilken tid jag ungefär kommer att starta?

Sv: Ungefärlig starttid? Hjälp!

Räkna på 7 minuter per ekipage. Är det pauser och prisutdelningar mellan varje klass?
12 ekipage före dig = 84 minuter. Lägg sedan till pauser osv.

Lycka till. :D

Tack, då behöver jag inte stressa dit....men hem!

Gubben lär inte bli glad :crazy:, bjudna på 50-års kalas i kväll och vi lär inte hinna dit i tid, frågan är hur sena vi blir.......

Om du går in på ridsports hemsida och tittar på derssyrprogram så kan du se hur långt varje ritt beräknas ta. Till det får man lägga tid mellan varje ryttare för att domaren ska bli klar + att man har 45 sekunder på sig efter startsignal att börja sitt program. Sedan får man tänka på att ponny tar längre tid än häst - du vet, kortare ben =)

Normalt brukar man räkna 8 st/h i LC:2 och 10 st /h i LB:1

Lycka till. Gubben gonar sig nog med tiden ska du se, särskilt om du visar ditt fina pris efter vinst!

Jag brukar räkna 7-8 st / timme i både LC:1, LC:2 och LB:1, Märke II däremot har jag superdålig koll på hur lång tid det tar.

*KL

Tar bort min kommentar då jag läste ryttartest istället för märkeII (hur jag nu lyckades göra det???). Vill dock inflika att märkeII är bara typ 5 min långt och är det en snabb domare så kan det gå undan.

TS, hur gick det?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 544
Senast: Hedinn
·
Dressyr I tråden om TR ändringar diskuterades det apropå max 1 start/dag upp t.om. 7 år, och ev. tänkbara begränsningar av antalet starter under...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 182
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar