- Svar: 32
- Visningar: 4 069
Tre berusade killar tog sig in i en hästhage på Ulricehamnsbygdens ridklubb. De försökte rida en av hästarna, vilket de filmade och delade på Tiktok. Händelsen är polisanmäld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller så är jag mer insatt i djurskyddslagen. Blir man dömd för djurplågeri så prövas djurförbud, det är alltså mycket allvarligt att bli dömd för djurplågeri. De som jag har sett som har blivit det har typ släpat sin hund efter bilen så att det bara är att avliva den efteråt, eller låtit djur halvt svälta ihjäl (eller helt...).Då har vi upplevt olika situationer
Eller så har vi upplevt olika situationer som sagt. Kan vara ”farligt” att anta som du gör.Eller så är jag mer insatt i djurskyddslagen. Blir man dömd för djurplågeri så prövas djurförbud, det är alltså mycket allvarligt att bli dömd för djurplågeri. De som jag har sett som har blivit det har typ släpat sin hund efter bilen så att det bara är att avliva den efteråt, eller låtit djur halvt svälta ihjäl (eller helt...).
Att tjuvrida lite så länge vi inte pratar en 200 kilos människa på en shettis hamnar liksom inte alls i samma kategori.
Snarare egenmäktigt förfarande. Och till det ev. skadestånd för veterinärräkning.Jag skulle mer tro det går under skadegörelse av egendom är djurplågeri.
Jag har utbildning i detta, så jag antar nog inte speciellt mycket.Eller så har vi upplevt olika situationer som sagt. Kan vara ”farligt” att anta som du gör.
Uppenbarligen gör du det eftersom du har svårt att se det finns andra som har andra upplevelser.Jag har utbildning i detta, så jag antar nog inte speciellt mycket.
Kan du visa mig någon dom på någon som har blivit dömd för djurplågeri för något liknande?Uppenbarligen gör du det eftersom du har svårt att se det finns andra som har andra upplevelser.
Då har socialtjänsten fullt upp kan jag tänka mig? När jag växte upp hade de i alla fall inte sådan bemanning.Socialtjänsten i min kommun blir alltid inblandad vid fylla under rätt ålder.
Då har socialtjänsten fullt upp kan jag tänka mig? När jag växte upp hade de i alla fall inte sådan bemanning.
Nu är det här kanske skillnad eftersom händelsen polisanmälts, men jag betvivlar starkt att man gör mycket mer än samtalar med föräldrarna om det rör sig om minderåriga. Jag tror inte de kommer att få sig en beta alls.
Jag hoppas ockå på föräldrarna, jag menade mest att det officiellt inte kommer att hända mycket från rättväsendets sida. Kommer mest att bara bli en dum grej de gjorde. Boys will be boys etc.Beror antagligen helt på föräldrarna om de tar det på allvar eller bara en axelryckning. Får hoppas att de iaf tar sina barn i örat om tjuvridningen om inte alkoholen. Men jag tvivlar.
Är din upplevelse en dom du läst eller en "jag har hört"?Uppenbarligen gör du det eftersom du har svårt att se det finns andra som har andra upplevelser.