Ungdomar o alkohol!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

fotis

Känns lite konstigt att lägga den här tråden bland allt grav o bebisprat.
Jag behöver dock råd o stöd hur jag ska göra :mad:
Vi bor i en liten by med ett ställe där det serveras alkohol. Nu är det så här att i julhelgen ringde min 16-åriga son o ville att jag skulle hämta honom utanför det stället. Jag blev ganska förvånad när han kommer ut därifrån när jag kör fram, och värre blev det :mad: .
Då berättar han att han o kompisarna suttit där inne o festat :devil:.
Min son var alltså äldst i gänget som satt där inne o drack!!! Yngst var en flicka på 14 år!!!
Då är det äldre killar som är kompis med dom yngre som köper öl och cider till dom yngre o tar med till bordet o ger dom.
Får det verkligen gå till så????????? Vad jag vet får minderåriga inte ens vistas i sådana lokaler utan vuxet sällskap, o då menar jag inte grabbar i 20-års åldern, o alkohol får dom knappast inta i lokalen heller :devil: .
Nu är det tydligen så det går till på det här stället, så fort dom har öppet o serverar.
Vad sjutton gör jag, finns det nånstans man kan ringa anonymt om det här??? Enl sonen har även en 12-årig flicka suttit där o druckit med dom äldre killarna. Samtidigt kan det finnas andra sällskap i lokalen, tex "gamla gubbar" (sonens ord)
Jag får för mig att vad som helst kan hända dom här flickorna!!! Illa nog med våra pojkar, men flickorna löper väl ändå större risk.
Hjälp mig, vad gör jag. Jag grubblar på det här hela tiden :confused:
 
Sv: Ungdomar o alkohol!

Jag tror man kan tipsa polisen anonymt :confused: Då gör dom razzia och lokalen blir av med tillståndet :smirk:

Jag skulle ringa polisen och fråga.
 
Sv: Ungdomar o alkohol!

Först skulle jag tala om för sonen att han inte får gå dit mer.
Sen skulle jag göra en polisanmälan.
 
Sv: Ungdomar o alkohol!

Kommunen har hand om utskänkningstillstånd - ring dit så kopplar dom dig till en person som du kan prata med anonymt så att dom gör oanmäld inspektion.
 
Sv: Ungdomar o alkohol!

Det räcker nog me att du snackar med ägaren, en jobbarkompis till mig satt på pubben här när hans kompisars barn gick in och började öla.

Efter det har han inte släppt in en "unge" under 18!

Pmm, som själv sprang på krogen som 16 åring..
 
Sv: Ungdomar o alkohol!

Antingen anmäler du det direkt, bara att gå in på polisstationen, vill du inte det så säg till ägaren att du kommer att göra det om det händer igen. Förhoppningsvis skärper de sig när de har ögonen på sig. De förlorar väl tillstånd för alkohol då tror jag, om det finns bevis för att de miss-skött det..

Jag tror jag skulle anmält det, har själv tonårsdöttrar oc jag blir så förbaskad på sånt här!
 
Sv: Ungdomar o alkohol!

Ja, nu ska jag banne mig sätta P för det här!!!!!:devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 146
Senast: Queen
·
Övr. Barn För några timmar sedan, närmare bestämt vid 20 ringde jag min 9 åriga son och sa att det var dags att komma hem, vet att han kan gå lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 314
Senast: Mini-Me
·
Anläggning Hoppas jag lägger min tråd på rätt ställe nu. Jag undrar lite hur livet på landet är? Då menar jag verkligen landet, dom som bor...
2
Svar
28
· Visningar
4 584
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 148
Senast: Donnaline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp