I

iina

fyller 18 i december i år... vad är jag då...? ungdom, jr, vuxen... är det fr.o.m d året man fyller som räknas eller.. lite förvirrad, tappat bort mina regler

tack !

Senast ändrad av en moderator:
Sv: ungdom?

Hej!

Du är får tävla som ungdom t.o.m året du fyller 19!

På nationella tävlingar (t.ex) är du dock young rider (mellan 16-19).

På tävlingar där "young rider" kategorin inte finns, tävlar du bland ungdomarna.

Nu blev det kanske virrigt, men... :bump:

Lätt klass ungdom får du tävla tom det året du fyller 18, och öppen-klass ungdom tom det året du fyller 19. Så fyller du ex 19 i år, så får du vara med i öppen-klass ungdom. :smirk:

Förresten, det var ju på G att åldersgränsen för YR skulle höjas till 21 år. Någon som vet om det har tagits något beslut om detta?

Det är ändrat. Åldersgränsen är från i år upp till 21år. Pratade med Sportutskotts ordföranden om detta förra veckan.
Själv är man 22. Typiskt :mad:

sennahoj skrev:
Det är ändrat. Åldersgränsen är från i år upp till 21år. Pratade med Sportutskotts ordföranden om detta förra veckan.
Själv är man 22. Typiskt :mad:

Lyfter en gammal tråd då jag inte hade nån aning om detta föränn nu! *har ingen koll* :angel:

Trevlig överraskning för mig då jag skulle ha gått upp å blivit vuxen i år annars! Men nu blir det två år till i ungdomsklass! :banana:

Snacka om förvirrande!!:confused: Nästa år tävlar jag mitt sista som Young Rider på Stormur Lätt-tävlingarna, men har också tänkt att vara med på Vallfari Lätt Vår och Höst. Så betyder det att jag måste anmäla mig som vuxen då?:o

Jo, så måste det vara.
Tänk de som fyller år jättesent!

Ja precis som jag :devil:, dom andra har ju levt längre egentligen äre fuks :d

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: MML
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 597
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2