ung ponny dressyr

B

Backen98

Tänkte kolla om det fanns någon som hade koll på hur det ligger till med Avd:B på ponny dressyr. Jag vet att kan som äldre kan tävlar både ung och överårig ponny i Avd:B i hoppning men hur är det med Dressyr???? måste man rida utan tävlan då?

Sv: ung ponny dressyr

Avd B finns inte inom dressyren utan är det en överårig ryttare så startar h*n utom tävlan.

Om du är överårig på en vuxen ponny måste du tävla ponnyn som stor häst. Är du överårig på ungponny rider du utom tävlan.

kl

Visst måste ponnyn vara 4 eller mer för att få tävla?
Eller är jag helt ute och cyklar? :)
Tävlar man mot alla andra som tävlar även om hästarna är 20 :)?
TEx kan en 4 åring stå brevid en 20 årig ponny på prisutdelningar?
Har man prisutdelningar och ärevarv i dressyren oxå? :)

Men gäller detta även klubbtävlingar? Och hur länge räknas de som unghäst. Jag håller nämligen på att utbilda en ponny som är väldigt efter i utbildningen och hon är sex år nu, men detta år är ju snart slut och galoppen sitter inte ens på henne än.

kl

Visst måste ponnyn vara 4 eller mer för att få tävla?
Eller är jag helt ute och cyklar? :)
Tävlar man mot alla andra som tävlar även om hästarna är 20 :)?
TEx kan en 4 åring stå brevid en 20 årig ponny på prisutdelningar?
Har man prisutdelningar och ärevarv i dressyren oxå? :)
Ja på alla frågor :)

Men gäller detta även klubbtävlingar? Och hur länge räknas de som unghäst. Jag håller nämligen på att utbilda en ponny som är väldigt efter i utbildningen och hon är sex år nu, men detta år är ju snart slut och galoppen sitter inte ens på henne än.
Du kan säkert tävla träningstävlingar osv på din ridklubb även fast du inte har ponnyåldern inne :)
Lycka till med utbilningen :)

Ja okej! Får hoppas på det då!
Tack så mycket! :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Emro
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sju och åttaåriga Awelia och Aliwa rider gärna utan träns, något de gjort sedan de var små. Med hjälp av vikten och rösten rider...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka