I just det här fallet är det en person jag har en del gemensamma intressen med och så. Jag skulle definitivt känna igen hen på stan, och har umgåtts en del med hen tidigare iom de gemensamma intressena (pga flytt inte lika ofta längre), men nu när politiken tar mer plats känner jag liksom att jag inte vet om jag kan "inte låtsas om" det för att hen är trevlig på vissa andra områden.
Men som sagt, samtidigt är jag kluven, jag tror inte det är nyttigt heller att bara umgås med de som tycker precis som jag.
Fast det är ju lite skillnad på att tillhöra olika legitima partier (nej, SD ingår inte där) och ändå umgås och att välja att inte umgås med de som sprider rasistisk smörja.
Jag står tämligen till vänster i många frågor men umgås med folk från hela det politiska spannet. Inga problem eftersom alla är vettiga människor som kan diskutera sansat och respekterar varandras olika åsikter. Det är för mig samma sak att umgås med de som är troende. Jag är inte religiös men så länge de respekterar mig och min åsikt så respekterar jag dem.