paradiset

Trådstartare
Hej nu är jag med pippi igen! Köpt en olivgrön gråvinge som gör att kropsfärgen är reducerad med 50% och den är riktigt vackert pastellfärgad :love: STORA vackra ögon och man ser det blir en sådan där vacker stor och kraftig undulat men den är inte engelsk.

Ngn mer med undulater här? Uppfödare? När han blivit lite tam snart söker jag en hona nämligen , gärna koboltblå med vita/gråskuggade vingar :love:

Sv: Undulater

trevligt!

Gråvingarna är fina tycker jag, fast jag gillar alla undulater.
Jag har gråvingar hemma och får ungar då och då. Fast jag bor en bit från dig..... Uppland.

Men har du vägarna förbi så kan du ju alltid höra av dig.
(Så kan du kanske ta med någon fin kanin upp hit också ;) )

Nja har inte direkt vägarna förbi, men jag vet att det är ganska lätt få kaniner upp & ner till Stockholm och så då uppfödare reser fram och tillbaka på utställningar! En stor utställning är i Alingsås i juli i år och så i Gbg i aug. Vem vet vad du har då för ungar och jag för kaniner :angel:

Jag har hermelin Blue zobel and White och så har jag New zealand red. :idea:
Du bor ju så bra till (verkar som alla NZR uppfödare håller till i nedre delen av landet.)

Är ortoligt sugen på att åka ner till Alingsås, det är ju verkligen en superfin utställning. Men sen dom flyttade helg så krockar det med Sambons bilintresse och Power Big meet i Västerås......

Jag kan ju åka själv men det är ju inte lika kul precis :smirk:

Nåja, Undulatungar har jag med jämna mellanrum i alla fall och gråvingepar har jag också, vanliga blå och gulmaskade blå. (sådanna som blir lite turkosa på kroppen. Är det typ 1 dom heter..??..)

Gillar inte turkosa... har du vanliga blå med vitt huvud och gråvinge sa/vitvinge? samt hona så :banana: kom till Alingsås, sov hos mig :bump:

Ja, dom blå är finast det tycker jag med!
Får väll se vad det blir härnäst då! Jag har två par i häck nu men efter deras kullar är klara så ska jag sätta två nya par i häck och jag kanske ska ta och para ihop ett par gråvingar då.

Vi får se hur det blir, Alingsås är som sagt lockande :)

Jag har en undulathona just nu, som jag ska sälja eftersom att hon inte trivs ensam. Det är dock svårt att hitta någon som vill köpa, så jag antar att det blir till att köpa henne en kille istället. :smirk:

Har fött upp några undulater, alla vita men jag har felaktigt kallat dem för albino. Dom finns att se på den här sidan under "fotoalbum".

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka