Undran om stofamilj 23

Sv: Undran om stofamilj 23

menar du att det inte står på asvh databas?

Det är säkert bara så att det blivit fel infört i deras databas. Finns en speciell funktion som man kan skicka in rättelser med på sidan.

Nä.. Simply the best..
Satt nu när jag kollade där att de inte stod med.. måste kolla i hennes pass.. Men blev lite konfundersam..

Har visst förklarat mej lite dumt i det första.. webadressen går till hästen jag köpt.. simply the best.. inte henner syster..

Din häst tillhör också stofamilj 23, det har bara blivit ett slarvfel i databasen. Påpeka det för ASVH så blir det ändrat och rätt.

Stofamilj 23 stammar från stoet Constancia 1728 född 1917 som var importerad från Hannover. Hon lämnade en handfull stamboksförda döttrar. Din häst stammar från samma gren av familjen som Chagall 455. Hans mormor Edelweiss är din hästs mormors mormors mormor.

Okej.. Tack! det ska jag göra då.
Men vad är 23 familjen för typ av häst..? eller vad säger man? kategori? :angel:
Han en från stofam 5 oxå och det är väl hobbyfamiljen!?

23 är en stor och spridd familj så det går inte att generalisera. Kallas Olivelugnsfamiljen efter Constancias ägares gård.

Familj 5 heter Hobyfamiljen och är också den väldigt spridd. Är antagligen Sveriges näst största efter F.2. Både Briar och Feliciano tillhör F.2 och är bra exempel på att det inte riktigt går att generalisera med stora familjer.

Okej, tycker det där med stofam är lite förvirrande :D
Men Tack så mycket för hjälpen!

Jag har haft en från stofam 23, en gren där de låtit stona heta på Co hela vägen. Tittade hur mycket våra hade gemensamt och det ligger lååååååååångt bak, så att säga att den är på ett visst sätt är otroligt svårt.

Liknande trådar

Avel Har en liten undran om detta med linjeavel. Jag har ett sto som är E: Cardento ( Capitol-Lord)- Cortus. Hela stammen finns här...
Svar
5
· Visningar
2 114
Senast: Ottilia
·
Avel Har slagit knut på mina tankar och har svårt att komma till någon lösning. Så nu skulle jag vilja veta vad ni hade lagt på detta stoet...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: Peak
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 113
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI