Undertäcke/stalltäcke?

Lydia

Trådstartare
Någon som kan tipsa mig om ett bra täcke att ha som stalltäcke, men även ha under regntäcket ute i hagen?

* Bra passform, gärna bogveck. Bra passform vid halsöppningen också.
*Gärna snabbknäppen vid bogen
*Kryssgjordar
*Andas bra! (har termotäcken men de känns lite instängda så här års).
*Ska helst inte dra åt sig FÖR mkt strö från boxen (står på torv) :p
*Svansrem eller bensnören (räcker med ringar för det så kan jag sätta på rem själv ju).
*Helst inte "hängigt" så det blir blött när hon är ute. (en del täcken är så stora och hängiga vid nedre bakkant och/eller nedåt på sidorna vid magen. Kan ju vara bra om har det som svettäcke, men inte som undertäcke ute.. :crazy: ).

Nå, någon som vet vad jag letar efter? :banana:

Sv: Undertäcke/stalltäcke?

Vad har du för modell av häst? ;) bred, smal? högrest? osv.. för olika täcken passar olika modeller jue :D

uppstalld_mars05.jpg

dollar_emmatraning.jpg

2.jpg

Hon är 152 cm i mkh. Appaloosa (mamma fbl), väger ca 450 kg

haha, vad jag ser ut, speciellt på första bilden. Asg! Bilden är tagen någon månad efter att jag fick dottern.. :p

Jag har inte provat det själv men Hansbo har gjort ett "sommartäcke", ett bomullstäcke med fleeceinsida. Det har inte bogveck men kryssgjordar, dubbla bogspännen och bensnören. Ganska billigt, men har ingen aning om passform, hållbarhet osv.
Finns bl.a. på http://www.storahallebo.com/.

Det beror ju på hur tjockt täcke du vill ha.
HorseSaver har/hade ett ylletäcke med bomullsutsida för några år sedan och jag är lyckligt lottad som hittade ett sådant beg., helt underbart och inget spån på det täcket :love:
Annars kanske du ska kolla igenom Shires-sortiment? Dom har ju jättemycket olika täcken till bra priser.

hmm, det kanske kunde funka. frågan är som sagt passform etc. någon som provat?

det behöver inte vara så jättetjockt, men inte tunt som ett bomullstäcke heller :p
täcket du beskriver verkar bra!

ja det är jättebra, lite stort i bogen på min eller det var iaf det men nu har han musklat på sig så det passar finfint.
men jag är inte hundra på att det finns längre, men det är def. värt att kolla upp, vårt är beg. men i jättefint skick så det är bra kvalité på det.

ja, fast då måste det sitta bra, palla lite bus i hagen så det inte går sönder. tips på BRA, gärna prisvärt ylletäcke som inte bara är tänkt för boxbruk?

Bucas fleecetäcken e skitbra med dubbla fleece lager eller hur man ska säga, kryssgjordar, transparerar fukten och lägger på utsidan, ett bogspänne bara men himla bra :)

Cool färg din häst har!

Såg stalltäcken från jacson häromdagen, fanns i grå, svart och blå tror jag. De såg ut att ha bra passform, och är nog inte dyra. Fanns i olika tjocklekar.

kanske finns på www.jacson.se ?

Jag kikade på hemsidan och såg deras Sandwich svettäcke, det såg himla trevligt ut :)

bucastäckena är fina, men det jag kollade på som motsvarade vad jag ville ha kostade över 1000 kr. Iof så brukar jag kunna lägga de summorna på täcken, men inte just nu :(

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
799
Utrustning Jag undrar om ni har några bra förslag på tåliga och bra täcken som håller år efter år? Det jag är ute efter är Regntäcke med helhals...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: clovergirl
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka