Undertäcke/stalltäcke?

Sv: Undertäcke/stalltäcke?

Fast det var Sandwich svettäcke-täcket, inte det som heter Fleece/sandwichtäcke, som jag ville ha. :crazy:

Aha, men de kan säkert ta hem det åt dig.
För de får hem nya saker mellan varven och när jag ville ha en remontnosgrimma från Jacson så tog dom helt enkelt hem en sådan åt mig. :)

Det rutiga Burberrytäcket i Ylle som Jacson har ser ju också mysigt ut :love:

Annars så har Horseware täcken med riktigt bra kvalité.
Kolla in på http://www.stromsbergsgard.se det är en utav de ställena som verkar ha bland de bästa priserna! Finns ju t.ex. ett fleecetäcke i de klassiska "golden-stripe-kombinationerna" (färgen syftar jag på alltså.) Och så fanns det ju något annat där med. Finns ännu fler med på sidan också.. så spana in deras hemsida! :)

Hmm, funderar vidare, och allra helst så ska det ju vara ett täcke som inte drar åt sig strö. Hon står på torv så det blir inte så snyggt och praktiskt med tex vanlig fleece.
Om det skulle vara normalvarmt för årstiden så hade hon kunnat ha termotäcket jag har, men nu är det så fuktigt och konstigt i luften :P

Hon får väl stå ut med täcket hon har nu, så får jag köpa ett bra stalltäcke på Globen som hon kan ha i vår.. För vintertäcke att ha i stallet har jag egentligen..

Antingen Horseware Rambo, superbra men ej bogveck (ger dock ej skav o sitter mkt bra).
Sen har jag även Event termotäcke 220 g m bogveck. Det är det olivgröna, finns på www.henrikssonsridsport.se
kostade bara 400! inte använt det så mkt men sitter bra (dock ngt stort i stl o i bogen) men verkar väldigt bra. Billigt oxå!

Vill inte ha termotäcke; vill ha ett täcke som andas rejält! :)

Rambo cottoncooler; är det bara som ett tunnt bomullstäcke, eller är det mer likt tex Bucas svettäcken?

jaså då är nog ett ylle bäst om du vill att det ska värma lite oxå.
cotton cooler har jag, det är ett tunt svettäcke. inget nättäcke eller så alltså, utan det är i mjukt mysigt material. men det skulle jag inte ha under ett annat täcke, jag har det som transporttäcke på sommaren!

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
799
Utrustning Jag undrar om ni har några bra förslag på tåliga och bra täcken som håller år efter år? Det jag är ute efter är Regntäcke med helhals...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: clovergirl
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka