Undersökning ni som fött barn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

paradiset

Trådstartare
Hur var ni veckan, dagarna innan ni födde? Märkte ni ngt eller var ni som vanligt? Vissa boar ju som tokar, kan inte sova eller blir hur tillfreds som helst :smirk:

Så berätta nu!

Jag kunde inte sova inatt, slemmisen har börjat släppa om än yttepytte och har mer flytningar men helt vattniga och klara, boar/ är tröttare än vanligt om vartannat och bebisen stökar hej vilt igen efter en tids lugn, HELA 3 dagar efter fixeringen fanns det plats till revbenen. Nu är den där och knuffar igen! Maken till snabbväxande bebis har jag inte vart med om och har gått4 kg på en vecka oxå, men kan inte se ngt svullet ngnstans. Har mensvärk/molvärk varje kväll. Både i mage och underliv.
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

Irreterad är nog rätt ord för min del... Fast med elin var jag bara less, men då var det ju ingång sättning, denns gång kände jag mig konstant irreterad på allt och alla hela tiden...
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

Jag var lite stingslig inombords dagen innan Stina bestämde sig för att komma ut. Lite grinig utan orsak, men bara inombors, tror inte sambon märkte av det alls.

Jenny
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

Första dagarna efter mitt beräknade förlossningsdatum mådde jag fortfarande jättebra - vi hade precis flyttat (tre dagar före BF :eek: ) och jag gick hemma och pysslade och gjorde små shoppingutflykter och så. Men sedan började jag bli otålig och dessutom trött och illamående, kollade mitt blodtryck men det var utmärkt så det var nog sonen som pressade sig neråt och tryckte på nerver som gjorde att jag mådde illa. Ont i huvudet hade jag också ganska ofta. Jag hade en del molande värk och en del sammandragningar, som de allra sista dagarna kunde komma ganske regelbundet om kvällen men inte gjorde ont.

Ett par dagar innan det satte igång såg jag bitar av slemproppen som lossnade. Sista kvällen hade jag mer molvärk och sammandragningar men kände mig ändå rätt ok när när jag gick och lade mig. Två timmar senare vaknade jag av att vattnet gick och sedan var det igång :)
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

sammanfattning: jag har inte haft mycket förvarning innan mina kom... (det blev så långt :o )

med 1:a - ingenting, absolut ingenting, hade inga förvärkar, inga känningar ingenting, båda BM och jag var helt övertygade att jag skulle gå lååångt över tiden, min syster fyllde år 3 dagar innan den beräknade nedkomsten och jag åkte ut till landet till henne och badade och grillade och så, dan efter gnällde jag om att jag var sugen på kräftor och att ingen hade bjudit mig på kräftskiva i helgen (inte konstigt eftersom jag var höggravid liksom) så svärmor köpte kräftor och fixade kräftskiva hemma, på natten gick vattnet och sonen föddes på utsatt datum :) märkte aldrig av någon slempropp

2:a hade jag lite förvärkar 2 dagar som kom när jag vilade men försvann när jag rörde mig, sen på morgonen när jag var 2 dagar över tiden gick slemproppen, hade tid hos BM på förmiddan - hon sa att det inte skulle bli ngn bebis den dan i alla fall, eftersom jag blödde konstant (inte så mycket men jag blev orolig) så skulle vi bara handla och sen åka hem och sen in till förlossningen, värkarna började komma när vi prommenerade från BM till mataffären (tog en korv på vägen), blev regelbundna i bilen till förlossningen, var 3 cm öppen när vi kommit in och hade värkar (fast dom tyckte inte dom var så starka) maken sa - "va bra då föder hon om en 4 timmar då", barnmorska stirrade på honom som om han var från en främmande planet men vi fick stanna, 4 timmar och 45 minuter senare ungefär fick vi en liten dotter :D (och hade hon inte hållit på och roterat i 45 min mellan öppningsvärkar och krystvärkar så hade hon ju kommit när maken sa)
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

Skulle kunna va på G då för jag mår lite illa, har ainte varit så här trött på år och isåfall efter typ et joggingpass :smirk: Ögonen svider som jag vet inte vad och ändå känner jag att jag bara måste avsluta vissa saker, lite rastlös alltså. Såå himla lite har jag inte sovit så jag har anledning vara så här trött. O natten som va kunde jag inte sova vid 1 men var bara uppe max 30 min och drack kamomillte så inte kan det ha påverkat så heller. Det molar lite då o då som mensvärk i ljumskarna och jag ar haft lite förvärkar några nätter och på dagarna men inte ontont bara som mensvärk typ...

Jaja vi får väl se Bm trodde att jag kankse inte skulle dyka upp 8/11 i vecka 37 +3 så vi får väl se. Det är bara det att jag VILL INTE va så här trött om det är på G liksom...
Även om jag tror jag föder fort.
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

Gick över 5 dagar med Hampus,hade 2 olika ev förlossningsdatum på honom,25 eller 27 juli (Bm räknade lite tokigt eftersom jag bara hade sex en dag då Hampe blev till så räknade jag själv också :angel:)
Så när båda förlossningsdagarna hade gått så kändes det som att "sak samma" det kommer ingen bebis så jag piggnade till rejält,började storstäda här hemma,skutta & springa runt som vanligt,lite sammandragningar kom väl men Nej nån bebis var det inte tyckte jag...
Började även fixa med nya linser & grejer jag tänkt fixa efter förlossningen,kompisen körde ner mig till optikern dagen innan Hampe kom,lite ont hade jag väl,typ som mensvärk men jag skulle ju ner endå,satt hos optikern på synundersökning,sen skulle ju jag envisa människan trots ökade värkar in på Coop,men när jag inte kom längre än att jag krampaktigt höll i grönsaksdisken så körde kompisen in mig till näl,då hade slemmisen börjat gå,då var jag öppen 4 cm när jag kom in,tidigt på morgonen efter föddes Hampe....
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

Dagarna innan kände jag mig som vanligt. Hade lite sammandragningar, drog liksom ihop sig sakta i ca 10sek och släppte sen, hände några gånger per dag. Men det hade hållit på i nån vecka.

Var väldigt inställd på att jag skulle gå över tiden så när jag vaknade morgonen innan beräknad förlossningsdag med riktiga värkar då blev jag minst sagt tagen på sängen ;)
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

För mig är ett säkert tecken på att förlossningen börjar tarmtömning! Jag bajsar otroligt mycket (brukar ju vara trög i magen av järntabletterna) och det är löst, så kroppen förbereder sig genom att rensa ut så mycket som möjligt.
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

Jag var trött och hängig och hade ont i ryggen. Orkade ingenting. Detta kan ha berott på att jag hade högt blodtryck. Det märktes inte på sista MVC-kontrollen men däremot var blodtrycket högt på förlossningen.

Dagen innan var jag pigg och orkade gå runt kvarteret. Kanske berodde det på att kroppen visste att det var dags för förlossning och hade samlat kraft, trodde en barnmorska. Kan ju stämma?!
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

Barn nr 1: Igångsättning. Tog 2 tim och 45 min timmar från det att droppet satts. Fick en flicka.
Barn nr 2: Kände mig stark som en uroxe dagen innan. Plockade 20 kg blåbär, städade bilen, städade huset och gick långpromenad på kvällen. Vaknade strax efter sex på morgonen av att vattnet gått. Sonen är född 06.34 efter blixtfärd till närmaste sjukhus där det inte fanns någon förlossning så personalen var totalt handfallen. Fick själv slita åt mig en säng innanför entren till akuten och släpa in i ett rum. Ner med byxorna och där kom sonen. Varför han kallades Blixten i flera månader:confused: :confused:
Barn nr 3: Storstädade hela huset dagen innan. Pigg som en mört trots att jag de sista månaderna haft lika mycket energi som ett urladdat batteri.
Började få småvärkar under natten och eftersom jag inte ville ha samma scenario denna gången som med nr 2 så åkte vi till sjukhuset vid lunch (7 mil). Hade bara öppnat mig 2 cm så de ville att vi skulle åka hem men vi tvärvägrade. Åkte ut på stan för att äta med löfte om att komma tillbaka och få ett rum för natten. Åkte tillbaka vid sex. Fick ett rum och både maken och jag somnade som stockar:o . Vaknade vid tio med kraftiga värkar. Knatade i korridoren en kvart (ville inte väcka maken). Sedan insåg jag att om han ville vara med så fick han nog vakna ändå. 20 min senare var lilla dottern född.
 
Sv: Undersökning ni som fött barn!

Jag var precis som vanligt. Hade ingen aning om att det var något på g. Har ju häst som jag varit hos varje dag under graviditeten. Så jag tog tom en körtur med honom i 1½ h på morgonen. På kvällen åkte vi sedan in på BB.

Däremot så visste hunden att det var dags! :D Hon vägrade lämna min sida på hela dagen. Vägrade gå på promenad med sambon och satt i soffan brevid mig hela tiden och stirrade ungefär så här :eek: och så slickade hon mig på armar, ben och ansikte. Och när vi insåg att det var dags att åka så packade vi BB-väskan. Då gick hon och lade sig i sin korg. Hon som alltid brukar bli orolig och vilja följa med när vi packar. Hon visste att denna gång åker husse och matte själva. :love:

Under natten kom sambons bror och hämtade hunden hem till sig. Och när vi 1 dag senare skulle hämta henne, så sprank hunden fram till oss lite snabb och hälsade sedan for hon iväg till bilen och tittade in efter bäbis. :D Hon visste!

Men så har hon ju haft egna små bäbisar, så hon har ju mer rutin än vad matte har. :D

Så vill Du vara helt säker: köp hund!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp