Underrätta trådskapare vid radering av trdå?

Sv: Underrätta trådskapare vid radering av trdå?

Vad tyckte du om iden då?

Jag tvivlar på att det går att genomföra rent tekniskt. Åtminstone har jag inte sett det på nåt av de forum jag är eller har varit med på.

Jag har en annan idé: att den användare får en tråd borttagen kollar i reglerna och försöker klura ut vilken regel tråden bröt mot;)

Jo fast ibaldn så tänker folk att det inte hamnar under reglerna trots att det ur andras synvinkel gör det.

Okej, synd hade ju kunnat vara en smart ide som hade gjort det enkelt för er moderatorer.

mandalaki skrev:
Jag har en annan idé: att den användare får en tråd borttagen kollar i reglerna och försöker klura ut vilken regel tråden bröt mot;)

Men iblnad är det ju inte trådskaprens fel att tråden försvinner utan vad som andra skriver i den, ibland rensas de, ibland blir de låsta och ibland försvinner de bara, har man då som trådskapare inte hängt med på vad som skrivit i tråden kan det vara svårt att klura ut.

Kort fråga, ungefär hur många trådar tar en moderator bort om dagen/i veckan?

Choklad skrev:
Kort fråga, ungefär hur många trådar tar en moderator bort om dagen/i veckan?
En normal dag hanterar jag ett tiotal trådar (låser, redigerar, kastar och sammanfogar) plus ett icke oävet antal trådanmälningar/dag. På helgerna är det nästan det dubbla.

Tifo - senior + galopp

tifo skrev:
En normal dag hanterar jag ett tiotal trådar (låser, redigerar, kastar och sammanfogar) plus ett icke oävet antal trådanmälningar/dag. På helgerna är det nästan det dubbla.

Tifo - senior + galopp

Vad duktig du är som orkar med allt detta!

Ja, precis, tänkte jag också på. Om det är de andra som svarat i tråden som har skrivit något mot reglerna, och tråden tas bort, då är det väl inte konstigt om man gör en ny tråd och frågar varför den togs bort, om man nu vet med sig att tråden (från början då) inte handlade om något "olagligt".

(usch vad virrigt det blev, hjärnan fungerar inte alls i dag :crazy: )

Jag kommer aldrig kräva av moderatorerna att de måste underrätta någon när de tar bort en tråd.

Vill de göra detta får de självklart gärna göra det.

Moderatorerna lägger ner en massa tid här utan någon som helst ersättning. De sköter sig mycket bra anser jag. Ibland kansek något plockas bort av misstag, vi gör alla missar ibland.

Alla övriga gånger finns skälen till borttagningen i forumreglerna. Om det känns viktigt att få reda på vilken eller vilka regler en tråd brutit mot kan man kanske PM moderatorn.

Vissa av de som får trådar borttagna vill man inte informera, då det skulle innebära att de får reda på att deras reklam tagits bort och att det är dags att lägga in ny. De är inte många, men det har förekommit.

Ibland är det flera olika gränsfall i en tråd, eller en tråd som helt klart är på väg mot att bryta mot regler som man plockar. I dessa lägen är de inte alltid enkelt att peka exakt på vilken regel den bryter mot.

Vilka skall meddelas om moderatorerna nu skall göra detta, den som skapade tråden eller alla som skrivit i den?
I vissa fall kan man kanske låsa en tråd och förklara, men om det finns inlägg som bryter mot reglerna så vill man ha bort dem från forumet, då fungerar inte detta.

Det bästa vore kanske att rubriken låg kvar med info om att den är borttagen då något i den bröt mot reglerna.

Det går bra om inte rubriken i sig bryter mot reglerna. Och tyvärr får man räkna med att det direkt skapas en ny tråd av de som inte sett den borttagna och vill veta vad den handlade om och varför den togs bort, eftersom rubriken verkade så spännande eller så. Kanske de som skrev i den ursprungliga tråden också skapar en ny tråd eftersom de inte håller med om borttagningen ;)

Överlag är det väldigt få trådar som tas bort. Jag tror nog att det sätt som detta sköts på idag är rätt ok.

Även trådar om varför trådar tagits bort är ok, helst då skrivna efter att användaren läst igenom forumreglerna ännu en gång :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 871
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Med tanke på den senaste tidens turbulens på Buke känns det ganska nödvändigt med en uppdatering av FAQ och regler. Vill mod/Gunnar...
Svar
19
· Visningar
2 821
Senast: SiZo
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 885
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 174
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama