Underlivet efter förlossningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

FridaJ

hur pass återställd blir man?

jag har haft mardrömmar de senaste nätterna om att jag föder barn, vilket inte alls är särskillt smärtsamt (i drömmen då alltså) och allt går jättebra! (har tidigare haft lite skräck inför förlossningen men ju närmare det kommer desto lugnare blir jag) förutom att slidan är helt uttöjd å det liksom "smackar" när jag sen går och.. usch det är verkligen jättehemskt, inget jag funderat speciellt på förens jag drömt om detta. :cry:

så alla ni som fött barn den "vanliga" vägen, hur pass återställd blir man? kommer man känna sig annorlunda där nere eller blir man så gott som normal direkt? eller är det kanske som i min dröm, att man skulle kunna få in en fotboll utan problem? :crazy:

/Frida v.35+1
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Din dröm är rätt långt ifrån verkligheten jag lovar. Man blir inte så särskilt uttöjd, det är snarare det att musklerna blir annorlunda, precis som för ston, och det oavsett om man föder med snitt eller inte.
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Jag födde barn för snart ett år sedan,och det är ingen skillnad alls nu tycker jag förutom ett litet ärr efter klippet.

Lite bökigt med sexlivet första gångerna men nu funkar allt som det ska.Tog ett par månader innan allt kändes okej igen dvs att stygnen läkt och ömheten var helt borta.

Läskig dröm du hade,men verkligheten är långt ifrån den,som tur är.
Och någon fotboll går defintivt inte att få in,känns snarare trängre nu än innan förlossningen säger han som vet :p
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Ooo ja det har jag också funderat på.
Pratade med en tjej som vart helt ommöblerad och ärrig...
Inte för att jag kollade ;) men hon beskrev ingående och jag blev rädd...
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Jag blev ganska "ommöblerad" där nere, men det är inget som påverkar funktionen. Det ser lite lustigt ut, men jag har ju inte tänkt springa utan trosor på stan ändå så... ;) Det är en petitess när man tänker på slutresultatet! Lycka till!
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Det är klart att det är olika pga hur förlossningen gått. Det finns väl mardrömshistorier om allt.... Men min historia har mer solsken över sig.:) Med mitt första barn gick det så fort och då sägs det att det är vanligt att man spricker ganska mycket - det gjorde jag! Men jag kände aldrig det. Mest sprack det invärtes, jag syddes med ca 20 stygn totalt varav 4 var synliga. MEN... 4 dgr efter förlossningen gick jag en promenad på ca 5 km och kände inget speciellt av det. Sexet kom igång efter efterkontrollen sådär 8 veckor efter förlossningen och det var precis som vanligt både för mig och sambon (sa han iaf :smirk: )

Nu har jag ett barn till och jag har INGA känningar av att jag någonsin fött några barn. Den minsta är 1 år nu, och jag var som vanligt 6 veckor efter den förlossningen. :banana:
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Ja hon sa också att det var värt priset, absolut!
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Jag födde en stor klump, 4544 gram och 38 i huvudomfång. Sprack inte och har inte alls haft problem efter förlossningen. Inte kände jag mig som "vanligt" dagarna efter, lite öm var man allt, men det dröjde inte länge... :smirk:
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Jag är helt återställd efter att ha kläckt ur mig 4220 g klumpen Stina och fått sy 4 stygn. Sexet kom igång efter drygt 2 veckor och med en förstående sambo var det inga problem alls i början. Ganska fort (minns inte hur lång tid det tog) så behövde vi inte vara så försiktiga heller... ;)

Jenny
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

FridaJ skrev:
hur pass återställd blir man?

jag har haft mardrömmar de senaste nätterna om att jag föder barn, vilket inte alls är särskillt smärtsamt (i drömmen då alltså) och allt går jättebra! (har tidigare haft lite skräck inför förlossningen men ju närmare det kommer desto lugnare blir jag)

/Frida v.35+1

Vad roligt att se att du känner som jag där. Jag är i v 32+5. Och jag har varit hyfsat rädd för förlossningen, men nu börjar jag känna mig lugnare och tro att det kanske ändå inte är så farligt. Sen ska det bli så skönt att slippa vara gravid. Jag tycker det är jättebökigt. Ändå mår jag rätt bra. Lite känningar av foglossningar och halsbränna. Och har hittills gått upp ungefär 12 kg. Jag sover bra osv. Men klumpig och orkeslös för att inte tala om klädlös.
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Jösses, hade du sex 2 veckor efteråt? :eek:

Det finns inte ens i min värld, jag undrar just nu om jag någonsin kommer bli normal igen :crazy:
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

hihi låter som lite väl snabbt kanske spännande o höra har alltid undrat om man blir normal igen.
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

:o Jaaa, avslaget hade ju slutat och andan föll på liksom...:angel: Då var det inte svårt alls, det var nog inte helt läkt, men det gjorde ju inte precis ont... :D
Jenny
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Själv fick jag ju kejsarsnitt så det var inga problem där.

Min kompis sprack så mycket, ända bort till nr 2... (fick opereras ihop). Hon sa att hon inte kunde äta vad som helst den första veckan men sen så var det inga problem så jag antar att det läker rätt fort trots allt.
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

pust! det tog några dagar innan jag tordes gå in och kolla vad jag fått för svar :D
men nu känner jag mig genast lugnare! tack alla ni som svarat! :love:
men man kanske ska vara glad över att det är en sån sak som oroar en just nu eftersom det verkar helt onödigt! :)
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

maiagull skrev:
Vad roligt att se att du känner som jag där. Jag är i v 32+5. Och jag har varit hyfsat rädd för förlossningen, men nu börjar jag känna mig lugnare och tro att det kanske ändå inte är så farligt. Sen ska det bli så skönt att slippa vara gravid. Jag tycker det är jättebökigt. Ändå mår jag rätt bra. Lite känningar av foglossningar och halsbränna. Och har hittills gått upp ungefär 12 kg. Jag sover bra osv. Men klumpig och orkeslös för att inte tala om klädlös.

jo det finns ju lixom ingen återvändo längre.. när BM i föräldragruppen berättade om vaginal förlossning och kejsarsnitt bad jag om ett tredje alternativ.. hmm.. :rofl:
men nu är jag luuugn! den måste ut helt enkelt :bump:
känner igen det där med foglossning och halsbränna, har dock endast gått upp 7 kg hittils. kan tilläggas att jag spytt minst 1ggr/dag sen grav v.6.. urk..
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

ett tredje alternativ som jag tror bebisen har satsat på är att sparka sig ut :rofl: Det dunsar och dunkar så jag tror jag blir galen ibland.
 
Sv: Underlivet efter förlossningen...

Jag är helt återställd nu tror jag. Födde för 4 veckor sen.
Gick utmärkt att ha sex.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Håller på att bli galen och undrar ifall detta har hänt någon av er som finns här. Jag har nu i flera månader drömt att jag åker...
2
Svar
28
· Visningar
5 044
Senast: Regret
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 091
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Jag är så trött på att grubbla i frågan och ni är väl lika less på att läsa om det antar jag, men jag behöver lite hjälp ändå. Jag...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 069
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 190
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp