Underlägg under benlindor

Y

Yllop

Vart köper ni era underläggspaddar som ni använder när ni ska
linda hästens ben? Benlindor att rida med.

Såg i Hööks att det fanns någon benlinda som man inte skulle behöva
lägga en pad under, eller är det jag som fattat helt fel där??:confused:

Sv: Underlägg under benlindor

Finns ju sånna kombilindor med. Med flice först sen elastiskt, ingen höjdare tycker jag!

Flecelindor?

Men under vanliga elastiska benlindor, va har ni då?
Eller va använder ni för benlindor??

Jaså, inget jag prövat. Varför ingen höjdare? sitter inte på plats eller?

Dom här jag menar är typ "ribbade" tror jag...?:confused:

jag använder såna och jag tycker dom är jättebra!! kombinerade lindor alltså... kan vara lite knöligt att komma påhur man lindar på dom för att det ska bli bra men jag är nöjd!

Paddar köper du i vilken ridsportsbutik som helst. Jag rekommenderar Eskadron el. Mias.

Jag skulle aldrig någonsin ens fundera över att linda utan paddar. Jag har tom sådana som har sk "padd" längst in på lindan (fö helt värdelösa), och jag använder vanlig padd under dom också.

Paddar köper du i vilken ridsportsbutik som helst. Jag rekommenderar Eskadron el. Mias.

Jag skulle aldrig någonsin ens fundera över att linda utan paddar. Jag har tom sådana som har sk "padd" längst in på lindan (fö helt värdelösa), och jag använder vanlig padd under dom också.

Jag tycker det mest finns paddar som passar under stallbandage..
och det vill jag ju inte ha.
Men tack för tipset, ska kolla dina rekomendationer!

Jag har kombinerade flecce/elastisk= SUPER BRA! REKOMENDERAR dem :)

Jag använder alltid paddar under, vilka lindor jag än har.
Det ser dessutom fult ut att rida utan passar tycker jag :p

jag använder alltid elastiska benlindor när jag lindar ridbandage, och använder då såklart padd under. medryttarhästen har paddar fr Mias som är SUPER, jättebra passform etc. finns paddar både t ridbandage ch stallbandage,en del går att klippa till själv t rätt storlek också.

tycker inte att man NÅGONSIN ska linda utan padd, ens med fleecelindor. padden finns där av en anledning, den fördelar trycket av lindan över ett större område (bra, även om man använder oelastiska lindor) och skyddar dessutom bättre mot slag/strykningar.
ser ingen anledning att INTE använda padd, det är så lätt när man väl lärt sig, kan mani nte linda m padd bör man inte linda alls.

och angående de sk. 50/50lindorna så måste de vara den största bs som någonsin fått säljas. det är alltså en elastisk linda som man lindar över en annan linda, inte en annan padd. under elastisk linda ska man alltid alltid alltid använda padd just för att fördela trycket av lindan. det är livsfarligt att dra åt lindan för hårt över en sena etc, och vilken nytta gör en tunn fleecelinda under, om man tänker efter?
(svar: ingen)

alltså. ALLTID padd under alla sorters lindor.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
603
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
790
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka