Underlag Ridbana

RebeccaJoli

Trådstartare
Hej! Vad ska man lägga för underlag på en ridbana egentligen?

Jag är hobbyryttare, med inriktning hoppning, så underlaget ska såklart vara lämpat för detta. Helst ska banan gå att rida på så stor del av året som möjligt (bor i Skåne om det har någon betydelse).

Budgeten är begränsad, och jag lägger hellre mer pengar på att få banan väldränerad än att ha det "senaste" underlaget, dock anser jag att bra underlag är mycket viktigt så är införstådd med att det kommer kosta.

Summa sumarum, banan ska vara välfungerande, och lämpad för hoppning i första hand.

Några tips?

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Lars L
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 943
Senast: Amk
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Hej! Vår ridbana har efter x antal år börjat ge upp. Jag misstänker att den var rätt ordentligt anlagd från början med nån typ av...
Svar
2
· Visningar
1 473
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30