Underlag i hage

Opartisk

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Paddex?
Pris?
Bra & dåligt?

Bark vart får man tag på det?
Erfarenhet?
Pris?
Bra & dåligt?

Sv: Underlag i hage

Ska du göra en ridbana i hagen? Paddex är ett dyrt men bra (enligt mina erfarenheter) underlag att ha på ridbana.
Bark blir "snorhalt".

Nej,jag ska förbättra underlaget i hagen då det nu är lerjord och blir otroligt geggigt höst/vinter/vår.

dränera?

Känns som ett väldigt slöseri att slänga på paddex i en hage. Lär bli nertrampat om det redan är massa lera. Dränera och lägg på ett lager sand istället, bör bli mycket billigare.

paddex är kanon, vattnet rinner sas igenom. blir aldrig tungt och vått.

dock ska du tänka på att paddex MÅSTE harvas några ggr i året, annars blir ytskiktet stenhårt och du får en grusplan i din hage....

sen ska det inte blandas med lera, utan du får gräva bort det värsta gegget innan du lägger på den.

bark är snorhalt och blir till jord..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix