Underhållsbidrag??

Sv: Underhållsbidrag??

Om han studerar på gymnasienivå. 4700 antar jag var för hyra, mat, tvättmedel etc. Jag antar att det senare bara var för hyran. Jag bodde också gratis hos mina föräldrar ett år efter studenten men jag skulle tippa på att läget var ett annat om de hade haft en lyxfällan-ekonomi ;)

Jo det är sant, mina föräldrar är ju gifta med bra inkomst så klart det är skillnad! :)

Nog skulle det vara välkommet allt!!

*kl*

Reagerar på att det är relativt enkelt att slippa undan med mer betalning än lägsta gränsen, tror det är få som går till rätten...

Förresten, om man nu inte kan få retroaktivt, bör jag då anmäla direkt till FK innan jag börjar förhandla med pappan?

Nu var det ju någon som sa att det gick att få två månader retroaktivt, kanske är det så, jag har för mig att jag blev nekad när min karusell startade.

Först ska du prata med pappan, han kanske kan betala retroaktivt?

Nej pappan var inte intresserad av att betala alls:mad: Tycker att sonen kan bo hos honom mer (han har inte velat vara där på drygt ett år).

Så det är nog tyvärr dödläge!! FK (kontoret) visste inte alls hur långt tillbaka man kunde söka, men trodde:p en månad, har skickat från till deras FB-sida, så får vi se....

Då sonen är 18 år är det ju inte läge för vårdnadstvist om boendet, så pappa får nog lov att gräva lite i plånkan...

Bara du får beslut från FK att du är berättigad till underhållsstöd, så är utbetalningen på väg till dig. Likaså räkningen till pappan...

Hoppas du får igenom det smidigt.

Jag har aldrig förstått mig på dom föräldrar som inte vill betala för sina barn. Skaffa inte barn då.

Då sonen är 18 år är det ju inte läge för vårdnadstvist om boendet, så pappa får nog lov att gräva lite i plånkan...

Bara du får beslut från FK att du är berättigad till underhållsstöd, så är utbetalningen på väg till dig. Likaså räkningen till pappan...

Vill bara förtydliga att utbetalningen går till barnet när denne är över 18 år. Inte till föräldern.

Vill bara förtydliga att utbetalningen går till barnet när denne är över 18 år. Inte till föräldern.

Helt rätt!!! Och det är också barnet som ska skriva under ansökan ;-)

Dumt att jag inte gjort det tidigare..... Ville inte bråka innan annat för barnen var uppklarat, så att han inte skulle sätta sig på tvären gentemot dem:(

Men precis. Då är det en sak som du bör reda upp med båda dina föräldrar. Du var myndig, det innebär att det var dina pengar - som du skulle använda till att finansiera ditt boende, ätande, adl med. Pengar som du naturligtvis skulle använt för att underlätta din mammas (boförälders) ekonomi med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka