Underbaringarna! *bilder*

Sastra

Trådstartare
I morgon har missarna bott hos oss en vecka! :)

Förra lördagen hämtade vi Julius och Augustus från katthemmet! Kan knappt tro att det redan har gått en vecka. Samtidigt känns det konstigt att de inte har varit här längre. :confused: De börjar äntligen äta ordentligt så jag kan lugna ner mig lite ;)

De är bröder, två år gamla, som föddes vilda och har bott på katthemmet i ungefär ett och ett halvt år. Från början var de fyra bröder, de två andra har fått ett annat hem.

Så här är de: sötaste och underbaraste missarna! :love:

Julius (till höger) gillar att gosa på brorsan.
P3300158.jpg

De är lite skygga och försiktiga av sig, men har gjort stora framsteg på den här korta veckan! Första dagarna stannade Julius inne i transportburen och kom bara ut på natten, men nu hittar vi honom ute i köket även på dagtid!
De är mest aktiva på nätterna, vaknar till runt elvasnåret när vi ska gå och lägga oss :p och vill busa och gå på upptäcksfärd. De är de sötaste missarna som satt tass på denna jord och har världens mjukaste pälsar! Jag är en väldigt lycklig matte! :D :love:

Första försöket till att ladda upp kort så vi får väl se om det fungerar.

Senast ändrad:
Sv: Underbaringarna! *bilder*

Jättefina! :love:
Dem ser ju ut att ha acklimatiserat sig riktigt bra ändå.
Det är roligt när man märker hur de börjar lita på en. :)

så söta :love:
Är oxå sugen på att skaffa en kisse från djurhemmet i närheten, men det känns som om man kan få mer jobb än man kanske klarar av... särskilt som man har en ganska kaxig grabb redan!
har du bara dom eller hade du någon innan!?

Men vilka sötnosar då!:love: Dom ser ut att vara goda vänner :)

Minime skrev:
så söta :love:
Är oxå sugen på att skaffa en kisse från djurhemmet i närheten, men det känns som om man kan få mer jobb än man kanske klarar av... särskilt som man har en ganska kaxig grabb redan!
har du bara dom eller hade du någon innan!?

Visst är de! :D

Vi hade ingen katt innan (det var därför vi tog två) men när jag var yngre och bodde hemma hade vi tre (och från och till varierande antal hemlösa katter) och jag vågar lova att det inte är mer jobb med två än med en! :) (Dubbelt så kul möjligtvis ;) ) Snarare är det ju trevligt för katten att få kattsällskap.
Om din grabb är en kaxig en kan du ju berätta det för personalen på djurhemmet så kan de hjälpa dig att välja ut en katt som de tror passar bra ihop med en tuff kille :)
Katter vänjer sig oftast vid nytt sällskap. Även om det kan ta ett tag så brukar de uppskatta (eller allra minst tolerera) varandra, enligt min erfarenhet! Som alldeles nytt exempel har min mamma av olika anledningar varit tvungen att ta över min mormors katt. Det innebar två (äldre mycket självständiga och vana vid att vara herre/fru på täppan) katter i en etta och första veckan var väl ingen av dem särskilt nöjda med arrangemanget, men nu går det fint!

Ursäkta att jag stjäl din tråd lite här:
Den kär kisepysen flyttade hem till mig för ett par veckor sedan... en familj som hade tröttnat på honom :cry: sex månader gammal:

katt30mars034.jpg

katt30mars040.jpg

katt30mars012.jpg

Så fina de är:love:
Eloge till er som tog katthemskatter istället för katter som fötts upp hemma.:)

Tack! Självklart visar jag gärna upp fler bilder! *mattestolt* :D

Roligaste leksaken: Snöret :D
P3280152.jpg

Augustus:
P3310182.jpg

Julius:
P3310173.jpg

Tack allihop för alla söta kommentarer! De får höra många gånger om dagen att de är de sötaste missarna! :love: :D De är så underbara! De blir modigare, gör framsteg varje dag och undersöker mer och mer här hemma. Roligast är blommorna i vardagsrumsfönstret... *suck*;) Hoppas att de börjar känna sig hemma här och snart känner sig lite tryggare med oss!:)

Senast ändrad:

Ja visst ÄR de! :D :love:
De hälsar till sin moster och säger att hon ska komma och leka med dem snart! ;)
Augustus säger att han möjligen kan tänka sig att komma fram från under sängen för din skull, och Julius att du får klappa hans mjuka lena mage! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 029
Senast: Nota
·
Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
5 296
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 223
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 974
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama