Underbara Ärliga Fälttävlansryttare

Trossnästösa

Trådstartare
Kanske skulle varit under gnägg ???????? men
Vilket underbart släkte vi är!!!!!! :banana: och jag är inte sarkastisk.
Var och tävlade Hunting i Örebro med en väninna, tog med en extra nummerlappshållare för säkerhets skull för jag var inte säker på om hon tänkt på att manskulle ha med det.
Själv körde jag med ett av klubbens nummervästar varvid en uppjagad ponnymamma kommer fram och säger, vet du om man kan köpa såna här nånstans här, de hade inte i affären men vi har åkt ifrån våran och vi börjar bli desperata....... :cry:
Eftersom min väninna redan startat så sa jag till dem att prata med henne så kan de ta den västen. De skulle starta tidigt i ponnyklassen och jag startade rätt sent i häst. Så då tänkter vi att den hinner jag få tillbaks innan jag åker hem.
Hursom så var det förseningar mm och jag och min väninna ville hem, jag hittar såklart inte ponnyekipaget men tänker strunt samma, nästa gång är det jag som behöver hjälp och anser nummervästen som förlorad för jag har ingen aning om vem jag lånat ut den till och de vet nog inte vad jag heter... :crazy:

Döm om min förvåning, igår ligger nummervästeni postlådan :D
Tack så mycket Sara Lindberg från Boxholm :bow::bow:
De måste ha hittat mitt gamla nummer från Norge i den och letat fram adressen, BEUNDRANSVÄRT!

Är det jag som inbillar mig eller är inte fälttävlanssläktet ett ovanligt muntert, hjälpsamt och ärligt släkte! :bump: Jämför med andra dicipliner när ni är ute och tävlar så får ni se.......

Sv: Underbara Ärliga Fälttävlansryttare

Trossnästösa skrev:
Är det jag som inbillar mig eller är inte fälttävlanssläktet ett ovanligt muntert, hjälpsamt och ärligt släkte! :bump: Jämför med andra dicipliner när ni är ute och tävlar så får ni se.......

Jo jag håller med! Jmfrt med hoppning och dressyr som vi också är på ibland är det stor skillnad! :)

Jag håller med! Fälttävlansfolket ÄR underbart. :)

jag instämmer helt o hållet..
jag var på en fälttävlan en gång o de visar sej att en tjej rideri chaps o de får man inte (iaf intepå den tiden) så hon trängde på sig mina stövlar..
året innan hade denna kvinnas dotter problem med licensen elle nått så dom behövde mera pengar så mamma lånade ut till dom o hon hade egentligen ingen aning om vem de var.. men några dagar senare så kom pengarna på posten.
idag är vi goda vänner o träffas ofta ute på hopptävlingar (då jag slutat med ft).

hähä..låter som mig det där, glömmer nummerlappar hemma! som tur är finns det sånna som du! Som kommer å hjälper en stackars stressas nypliven "hästryttare" ! :D Vi är underbara helt enkelt!

Jag har tävlat mycket i hoppning och dressyr under de senaste åren, men i år börja ja med fälttävlan, vilken skillnad det är på folk!
I hoppning och Dressyr tävlar de om vem som är bäst, vinner mest, har den bästa ponnyn/hästen m.m. Men i fälttävlan duger alla och då spelar det ingen roll hur hästen ser ut! Och man kan fråga och prata med vem som hellst utan att den ger en korta svar och vänder ryggen till!
Skulle vilja se det här på hopp och dressyr tävlingarna också1

Jag gillade alltid fälttävlan och gillar fortfarande atmosfären på tävlingarna. Broddar, nummerlappar och mycket annat vandrar mellan ekipagen och alla är glada och trevliga. Okända frågar hur det går för en och man ger varandra tips och uppmuntran. Har fått låna både skiftnycklar, träns spö och sporrar när jag varit iväg.
Fälttävlan är en väldigt social sport. :bow:

Jag hoppas att jag en gång vågar styra ut på en terrängbana så at jag än en gång kan komma ut till en tävlingsplats och känna denna varma gemenskap.
Tävlade dressyr i vintras och jag tyckte att det hela mest gick ut på att störa varandras framridning titta snett på de andra ekipagen och hålla näsan i vädret :angel:
Hoppningen är väl lite bättre men jag saknar glädjen hos fälttävlansfolket :bow:

Apo

Instämmer till 100%. Fälttävlan och allt runt omkring, slår varenda
hopptävling. Enorm skillnad tycker jag. Alla är trevliga och generösa mot varandra. (även med beröm. :) ) Tråkigt att säsongen är så kort här bara :bump:

Kul att andra också tänkt på det. Älskar fälttävlans-tävlingsplatserna. Jag va så nervös jag trodde jag skulle spy första gången och fick uppmuntran från alla håll!!! :)
Sen måste jag tillägga att många hoppmänniskor är lika trevliga dem fast det är ju inte samma gemenskap där tycker jag...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka